Pivotal Veracity eDesign Optimizer, marketingsoftware van leverancier Unica, is uitgebreid met de optie van e-mailweergave voor de iPad. Daardoor kunnen marketeers van te voren zien hoe hun e-mails er op het nieuwste toestel van Apple uitzien. De software wordt gebruikt om te kijken hoe marketingboodschappen in e-mailberichten op verschillende mobiele apparaten als iPhone, BlackBerry en e-mailprogramma’s (bijvoorbeeld Outlook) worden weergegeven.
Voor marketeers is het belangrijk dat hun e-mails op alle apparaten correct worden weergegeven, zowel op pc´s als op mobiele apparaten als de iPad.
De leverancier: "Veel marketing managers willen gebruik maken van de ruime e-mailmogelijkheden van de iPad. De inbox met video-ondersteuning bijvoorbeeld is ideaal voor effectieve mailcommunicatie.' De leverancier concludeert dat nieuwe schermformaten nieuwe eisen stellen aan de weergave en dat marketeers daar rekening rekening mee moeten houden.
Volgens de leverancier staan bedrijven te dringen om toepassingen voor de iPad te introduceren en is het apparaat onderdeel aan het worden van de marketingstrategie via mobiele apparaten.
Apple verkocht in twintig dagen één miljoen iPads.