NEC Unified Solutions introduceert Business Connect Mobile Client en XML-Terminal Client, twee nieuwe Unified Communications-oplossingen binnen de Business ConneCT suite die de functionaliteit en mogelijkheden van NEC communicatie servers uitbreidt naar smart phones en desktop telefoontoestellen.
BCT Mobile Client en BCT XML Terminal Client maken deel uit van NEC’s unieke all-in-one UC-oplossing Business ConneCT (BCT), die Unified Communications, Contact Center en Telefoniste functies biedt als een volledig geïntegreerde en betaalbare oplossing voor alle communicatie platformen van NEC.
BCT Mobile Client maakt van smartphones volledig geïntegreerde UC clients
Door het combineren van Unified Communications en mobiliteit, brengt BCT Mobile Client efficiency en productiviteit naar een hoger plan en integreert het werknemers die vanaf een andere plek werken dan wel onderweg zijn met de organisatie. Organisaties besparen op de kosten voor mobiele telefonie aangezien mobiele gesprekken altijd via het bedrijfscommunicatienetwerk worden gerouteerd. Mobiele telefoons worden daardoor behandeld als telefoonextensies op kantoor en veranderen in UC clients. Organisaties kunnen hierdoor efficiënter communiceren, de productiviteit verhogen en reiskosten terugdringen. Met toegang tot functies zoals de centrale bedrijfstelefoongids en presence diensten, kunnen werknemers onafhankelijk van waar ze zijn of welk apparaat ze gebruiken, worden bereikt via een enkel nummer en een voicemailbox.
"BCT Mobile Client is voor onze mobiele werknemers een uitstekend hulpmiddel om in contact te blijven met collega’s waar ze ook zijn", zegt Rob Dinnissen, Product Manager bij NEC Unified Solutions. "Iedereen in het bedrijf, met inbegrip van onze telefoniste, kan zien of ik in gesprek ben op mijn mobiele telefoon. Ik heb alleen een telefoonnummer op mijn visitekaartje en gebruik alleen een voicemail box."
BCT Mobile Client is eenvoudig te installeren en uiterst gebruiksvriendelijk. Het draait in een webbrowser op een verscheidenheid aan mobiele apparaten en platforms zoals de iPhone van Apple, Google’s Android, Nokia en Windows Mobile smartphones.
BCT Terminal Client XML biedt optimaal gebruiksgemak met UC op desktop
Ook op het bureau biedt NEC verbeterde communicatiemogelijkheden en gebruiksgemak. Op basis van de allernieuwste XML-technologie, biedt BCT Terminal XML gebruikers nu Unified Communications op de veel geprezen DT700 serie bureautoestellen.
Medewerkers kunnen vanaf hun telefoon contacten opzoeken in zowel de centrale bedrijfstelefoongids als in externe en persoonlijke gidsen, waarbij contacten bijwerkt en toevoegd kunnen worden. De bedrijfstelefoongids geeft de real-time status door betreffende de aanwezigheid en telefonische beschikbaarheid van een contactpersoon. Met een simpele druk op een knop of het aanraken van het scherm (op het DT750 toestel) kan men een contactpersoon bellen. Het toestel toont ook lijsten van voicemail berichten, gemiste telefoongesprekken en beantwoorde gesprekken.
Uniek gepositioneerd om UC te integreren door de gehele organisatie
BCT Mobile Client en XML Terminal Client zijn verkrijgbaar bij NEC en haar business partners en maken onderdeel uit van de nieuwe Business ConneCT Release 4.5. "We zijn nu in de unieke positie om organisaties Unified Communications te bieden op desktop computers, Polycom SIP-telefoons, IP-DECT handsets, DT700 bureautoestellen en op mobiele telefoons, en dit alles als onderdeel van een integrale oplossing", besluit Dinnissen.