Marketingbureau ITxposure heeft Channelplaza.nl geïntroduceerd, een onafhankelijk “channelmarketing as a service”-portaal voor it-bedrijven. Fabrikanten en distributeurs kunnen Channelplaza voor een vast bedrag inzetten om incentives, evenement registraties en andere kanaalmarketingacties te ondersteunen en beheren.
Voor medewerkers van it-resellers is Channelplaza.nl een centrale plaats waar zij eenvoudig kunnen deelnemen aan acties van verschillende fabrikanten en distributeurs. "Het idee voor deze site is ontstaan vanuit onze dagelijkse marketingpraktijk bij it-bedrijven", aldus Michel de Groot, directeur van ITxposure. "Het logistieke gedeelte van grote campagnes is al snel te complex om handmatig te kunnen managen. Bij een aantal van onze klanten ontstond behoefte aan een website ter ondersteuning van marketingacties. In plaats van deze functionaliteit voor elke klant apart te ontwikkelen, is Channelplaza.nl ontwikkeld als aantrekkelijk geprijsd en flexibel alternatief."
Bedrijven kunnen uitsluitend gebruik maken van de website, of de uitvoering van hun marketingactie volledig aan ITxposure uitbesteden. Recent heeft Microsoft als ‘launching customer’ Channelplaza.nl gekozen als platform om een incentive voor de account managers van large account resellers te ondersteunen. ITxposure is tevens ingeschakeld voor de volledige marketing executie.
Michel de Groot: "De site is zodanig gebouwd, dat we snel en meestal zonder hulp van een web developer een nieuwe actie kunnen plaatsen. Feitelijk hebben we dus een soort marketing content-managementsysteem bovenop een standaard cms gebouwd. Verder is de site bewust neutraal vormgegeven om er voor te zorgen dat de acties goed tot hun recht komen. Channelplaza.nl kan dus eenvoudig worden ingebed in de bestaande communicatiestrategie."