In het kader van het WK voetbal in Zuid-Afrika organiseerden enkele medewerkers van Infotheek ICT Diensten een inzamelingsactie voor het Nelson Mandela Kinderfonds. Op 25 juni verwelkomden zij werknemers van Infotheek bij de hoofdentree in gepaste Zuid-Afrikaanse kledij.
"Het idee om dit te organiseren ontstond toevallig", zegt Frank Visser, een van de initiatiefnemers en account manager bij Infotheek. "Gedurende het WK voetbal heeft Infotheek speciale WK-acties voor zijn klanten en voor de medewerkers georganiseerd. Zo zijn alle verkoopteams ingedeeld in de deelnemende WK-landen en zijn er diverse manieren om punten te scoren. Wij zijn Zuid-Afrika en het leek ons een goed idee om onze energie te steken in een toepasselijke en creatieve, maar tegelijkertijd nuttige actie."
Infotheek verdubbelt donatie
Op eigen initiatief werd er daarom contact gezocht met het Nelson Mandela Kinderfonds. "Zij reageerden enthousiast en stuurden ons materiaal toe om uit te delen", vervolgt Visser. "Wij hebben ons verkleed, dus het is enigszins met een knipoog, maar op deze manier hebben we wel het Nelson Mandela Kinderfonds onder de aandacht gebracht." Commercieel directeur Jordy Kool is blij verrast door dit initiatief. "Het is goed om te zien hoe zulke acties niet alleen creatief, maar ook zinvol worden ingevuld. Daarom zal Infotheek het uiteindelijk opgehaalde bedrag verdubbelen", aldus Kool.