Mamut organiseerde onlangs zijn jaarlijkse partnerdag voor bestaande partners en een dag later een workshop voor nieuwe resellers. Ondanks de economische crisis neemt de vraag naar Mamut-producten en -diensten toe, vaak in combinatie met SaaS en Microsoft-software. Daarom is Mamut nu actief op zoek naar nieuwe resellers om het bedrijf verder te laten groeien, aldus Dave Kroder, country manager Nederland van Mamut Software.
Kroder zegt dat ruim vijftig van de tachtig partners op het evenement afkwamen. Daar zagen ze presentaties van Mamut en Microsoft over het nieuwe werken.
Kroder ziet een toenemende vraag naar zijn softwareoplossingen voor kleine en middelgrote bedrijven. Mamut verkoopt vooral aan bedrijven met 1 tot 50 werkplekken, inclusief webbased services, tegen een ‘all inclusive service’ en onderhoudsovereenkomst.
Een van de producten is Mamut One, een oplossing die bestaat uit lokaal geïnstalleerde business software in combinatie met een webbased replica, aangevuld met premium hosting-diensten, die resellers meer mogelijkheden bieden, aldus Kroder. De oplossing bestaat uit geïntegreerde crm, verkoopondersteuning, logistiek, financiële administratie, e-commerce, domeinen, e-mail, web hosting en beveiliging.
Naast complete oplossingen biedt de leverancier ook hybride oplossingen van Mamut en Microsoft’s software+services. Zo zijn er premium hosted services, zoals Mamut Online Back-up, Microsoft Hosted Exchange, SharePoint en LiveMeeting.