Hoewel de economie nog altijd in de greep lijkt te zijn van de recessie groeide het online kanaal met indrukwekkende cijfers. Dit blijkt uit de cijfers van ICEcat Online Channel Update van 18 mei over de eerste periode van 2010. Eén van de grote winaars is Trust.
Het herstel tekent zich duidelijk af met de gemiddelde groei van 104 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2009. Eén van de grote winaars is Trust, met een groei van maar liefst 223 procent.
De cijfers van ICEcat zijn gebaseerd op 239 miljoen data-sheet downloads voor producten van 3642 verschillende elektronicamerken. Deze downloads kwamen van ruim tienduizend online kanaalpartners. ICEcat ceo Martijn Hoogeveen zegt dat met deze cijfers de recessie voor het online kanaal echt voorbij is. Mede omdat het online kanaal in de zware economische tijd geen krimp heeft meegemaakt, beschouwen veel merken internet nu als een serieus kanaal, laat Hoogeveen weten op blogger.com. Trust zegt in een persbericht dit alleen maar te kunnen beamen en er ‘alles aan te doen om ook in de toekomst flink door te blijven groeien’.