EspritXB heeft succesvol het testprogramma van Mitel’s SIP Center of Excellence doorlopen en is hiermee officieel gecertificeerd.
Dit geeft klanten de zekerheid dat de koppeling van hun Mitel VoIP-telefooncentrale en het openbare telefonienetwerk via EspritXB met behulp van SIP, optimaal functioneert. De gezamenlijke SIP-oplossing zorgt voor kostenbesparingen en effectiever gebruik van het datanetwerk.
Het Session Initiation Protocol (SIP) heeft een aantal voordelen. Het maakt multimediacommunicatie eenvoudiger, sneller en goedkoper dan traditionele verbindingen, zoals analoge lijnen en ISDN. Kostenbesparingen worden bereikt doordat er minder hardware nodig is en abonnements- en gesprekskosten afnemen. Bovendien worden de dataverbindingen ingezet voor zowel internet, e-mail als telefoon. SIP trunks bieden daarnaast een vrijwel onbeperkte netlijncapaciteit waardoor een beller nooit meer bezet hoeft te krijgen. Door toepassing van het T.38-protocol wordt het faxverkeer veel efficiënter afgehandeld.
Migratie naar IP-dienstverlening
Karl Heinz van der Made, Algemeen Directeur EspritXB: "Voor EspritXB is de certificering een belangrijke stap om onze klanten te kunnen migreren van traditionele voice-diensten naar IP-gebaseerde dienstverlening. We merken bij onze partners dat er veel vraag is naar de IP-gebaseerde oplossingen die Mitel kan bieden. EspritXB zet hiermee weer een stap in de certificerings-doelstellingen van dit jaar. "
"EspritXB is met haar telefonie- en datadiensten een relevante speler voor Mitel om de klein- tot midzakelijke markt te ontsluiten. Via onze gezamenlijke partners kunnen we organisaties in dit segment nu een snelle en betrouwbare oplossing bieden", zegt Gijs Borsboom, Regional Sales Director Northern Europe bij Mitel.