Accenture heeft Jort Possel (32) benoemd tot marketing director Nederland.
Possel was als hoofd internetmarketing jarenlang verantwoordelijk voor de internetstrategie van Accenture. In die rol hield hij zich onder meer bezig met het identificeren van kansen rondom ontwikkelingen zoals mobiliteit, sociale netwerken, blogging, video, crowdsourcing, online adverteren en eBooks. Hij vertaalde die ontwikkelingen naar nieuwe marktkansen en services voor Accenture. Als Director Marketing zal hij de innovatiekracht van het marketingbeleid van Accenture binnen het segment van de zakelijke dienstverlening vergroten.
Possel leverde een belangrijke bijdrage aan de huidige positie van Accenture als koploper in de ontwikkeling en uitvoering van een social media-beleid binnen de sector professional services. Hij was in 2005 initiatiefnemer van het Accenture BlogPodium dat inmiddels is uitgegroeid tot een van de best gelezen businessblogs van Nederland. Dit innovatieve platform is recent uitgebreid met de nieuwste Web 2.0-technieken, zoals integratie met Twitter, YouTube en Facebook. Via het BlogPodium gaat Accenture de dialoog aan met klanten, prospects, potentiële medewerkers, partners en andere geïnteresseerden. Door tekst- en videobijdragen en interessante links van diverse Accenture-medewerkers krijgen deze doelgroepen een helder beeld van de manier waarop specialisten denken over specifieke ontwikkelingen of thema’s zoals innovatie, technologie en business process outsourcing.
"Op het vlak van marketing en social media is in het business-to-business segment nog veel vooruitgang te boeken. In de marketingstrategieën is vaak te weinig rekening gehouden met doelgerichte interactie met doelgroepen. Dat is een gemiste kans omdat juist dialogen zeer waardevol zijn. Klanten willen geen contact met een merk, maar willen interactie met mensen en weten wat onze drijfveren en ideeën zijn. Het vernieuwde BlogPodium biedt daarvoor een effectief en innovatief platform", zegt Possel. "Tegelijkertijd moeten we niet uit het oog verliezen dat blogs en social media slechts een middel zijn om mensen en bedrijven met elkaar in contact te brengen. Onze kracht is gebaseerd op onze mensen, hun kennis, ervaring en thought leadership. Dat is de kern van onze interactie met klanten en dus ook van onze marketingaanpak."
Anja Groenewoud, Managing Director van Accenture Nederland: "Jort heeft de laatste jaren structureel bijgedragen aan het fundament van ons innovatieve marketingbeleid. We willen aansluiten op de uitdagingen waar onze klanten mee geconfronteerd worden. Om dat te realiseren, willen we iedereen inzicht geven in de onderwerpen waar onze mensen mee bezig zijn. Met die open, interactieve aanpak lopen we momenteel voorop ten opzichte van veel andere bedrijven . Door ons te blijven concentreren op innovatieve marketing en die te vertalen naar best practices genereren we meer waarde voor onszelf, maar zeker ook voor onze klanten. Bovendien blijven we zo in beeld bij de nieuwe generaties die onze specialisten van de toekomst zijn."