Juniper Networks introduceert nieuwe partnerplatformen waarmee businesspartners hun verkoop en implementatie van Juniper-producten kunn verbeteren. De partners kunnen hiermee beter inspelen op het concept van het ‘nieuwe netwerk’, dat de kosten en complexiteit van netwerken terugdringt, aldus de netwerkleverancier.
Juniper introduceert de nieuwe Juniper Networks Learning Academy en het Juniper Networks Global Marketing Resource Center deze maand tijdens verschillende partnerconferenties. De Juniper Networks Learning Academy start in het tweede kwartaal van 2010. Het biedt een nieuwe online leeromgeving waar partners informatie en trainingen vinden op het gebied van sales en technologie. De omgeving voorziet in onder meer online testen, podcasts, video’s en virtuele demo’s. De Learning Academy is kosteloos voor Juniper-partners, zorgt voor maatwerk in trainingen en maakt het volgen van de persoonlijke prestaties van deelnemers mogelijk.
Het nieuwe Juniper Networks Global Marketing Resource Center is vanaf de tweede helft van 2010 beschikbaar. Hier vinden Juniper-partners allerlei marketingtools en andere hulpmiddelen. Met dit platform vereenvoudigen partners het creatieve proces en maximaliseren ze hun return on investment door versterking van de eigen onderneming. Daarnaast zorgt het platform voor marketingtools voor promotie van de dienstverlening en het genereren van vraag naar de Juniper-producten.
In een recent onderzoek van de Amerikaanse CRN kwam Juniper Networks als beste uit de bus voor wat betreft de financiële vergoedingen aan het kanaal. Het bedrijf werd overall winnaar van alle 97 leveranciers. Juniper Networks kreeg ook twee top 10-vermeldingen voor scores op technische tevredenheid voor hardware en security appliances. Daarnaast was de organisatie overall winnaar bij netwerk-security appliances.