Novell geeft nu nog alleen maar een extra commissie als een indirecte deal wordt afgesloten. Verder wordt 20 tot 25 procent van de directe accounts naar het kanaal overgeheveld. Dit meldt Dan Veitkus, general manager of partners bij Novell EMEA, in de Britse CRN.
Novell past zijn organisatie aan voor zijn 479 EMEA-partners en steunt hen met trainingen en marktontwikkelingsplannen om meer marktaandeel te pakken. Daarvoor is een bedrag van 4,4 miljoen dollar vrijgemaakt. Inmiddels zijn er 2896 nieuwe klanten bijgekomen, aldus Veitkus.
Hij wil dat partners meer bij zijn bedrijf worden betrokken, meer indirect verkopen en vaker worden betrokken bij deals en projecten met grote klanten.
Aan het Business Booster incentive-schema dat tijdens het BrainShare-evenement in Amsterdam werd aangekondigd nemen inmiddels 36 partners deel. Verder heeft Novell zijn crm-systeem opengesteld voor Gold- en Platinum-partners. Hierbij gaan alle leads naar het kanaal. Daarnaast ondersteunen zes Novell-medewerkers business partners bij de verkoop van professionele diensten.