Medewerkers van de New Horizons-vestigingen in Amsterdam en Rotterdam van ict-opleider NH Corporate Training hebben hun salaris over mei nog niet ontvangen. Dit blijkt uit een e-mail van directeur/eigenaar Camiel de Clercq aan zijn medewerkers. De betaling is gestopt door huisbankier Rabobank. Die wil de uitkomst van een kort geding tegen NH Corporate Training afwachten. De betaling van de salarissen wordt overigens door het UWV gegarandeerd.
Directeur De Clercq van NH Corporate Training stelt in zijn mail aan het personeel 'verbijsterd' te zijn door het ingrijpen van de bank. 'Ik heb direct contact met ze opgenomen en helaas zijn de omstandigheden, inclusief de mediahype, de veroorzaker van de afwachtende houding van de bank. Tevens voeren zij aan, dat zij wensen te wachten op de uitslag van de rechtszaak op vrijdag en onze plannen daarop om daarna hun standpunt te bepalen', schrijft De Clercq.
Directeur De Clercq stelt zijn medewerkers gerust dat zij hoe dan ook hun salaris en vakantiegeld zullen ontvangen: 'Via het UWV zijn jullie altijd voor 100 procent verzekerd dat het salaris en vakantiegeld ook wordt uitgekeerd. Dit kan alleen even duren.' Op 2 juni werden op de vestigingen in Amsterdam en Rotterdam informatiebijeenkomsten hierover gehouden.
Kort geding
Op 4 juni doet de Rotterdamse rechtbank uitspraak in een kort geding aangespannen door de Amerikaanse franchiseorganisatie achter de ict-opleidingen van New Horizons. De moederorganisatie New Horizons zegde de franchiseovereenkomst met NH Corporate Training op nadat er driemaal een zogeheten ingebrekestelling was gestuurd voor een achterstand in het betalen van franchiseafdracht van zo'n 80.000 euro.
Bovendien was onduidelijkheid ontstaan over een bedrag van 300.000 euro die NH Corporate Training niet bij de franchisegever had gemeld. Volgens het franchisecontract is de franchisenemer verplicht 8 procent over de totale bruto omzet van zijn onderneming af te dragen.
Financiële problemen
Tijdens het kort geding bleek NH Corporate Training in financiële problemen te verkeren. Zo heeft de Belastingdienst Rijnmond een bedrag van een half miljoen euro tegoed. De fiscus heeft beslag laten leggen op alle bezittingen van het bedrijf. Voor 1 juli 2010 staat de verkoop van de inventaris van de trainingscentra gepland.
Het recht voor het drijven van opleidingscentra in de gebieden waar NH Corporate Training vestigingen heeft, is door New Horizons inmiddels overgedragen aan de investeerder Erik Boersma, die al een franchise heeft voor vestigingen in Utrecht en Apeldoorn. Hij heeft aangekondigd in de betreffende steden nieuwe vestigingen te zullen openen.
@Gast,
Bedankt voor je berichtje, en geloof me, iedereen maakt fouten ook, Camiel de Clercq. Maar ben het helemaal met je eens, dat je de boel niet zwart moet maken terwijl je gewoon met een strak gezicht op de zaak ben. Dat is schijnheilig en dat betekent zeker dat het tijd is voor een andere baan. En dan zulke specifieke info op een site te zetten, je moet je schamen hoe loyaal zijn de de mensen deze tijd nu nog.
Beste gasten en natuurlijk NH (=New Horizons “binnenskamers”) en dus wie is er nu de mol? wie weet kijk ik nu wel met een schuin oog op jouw scherm..Ben ik Marcel?, ben ik Petra..?, of ben ik anders Cam … de C …?, of een van de docenten? Anyhow, durf de waarheid onder ogen te zien .. je fee niet afdragen aan NH-HQ is niet heel erg handig! Blijf lekker loyaal aan NH (zo stel ik me 1:1 ook op), blijf ook vooral zitten waar je zit … ik niet!
Met verbazing lees ik alle artikelen die Computable de laatste weken over New Horizons heeft geschreven. Zelf niets van doen met New Horizons, maar de journalist Johannes van Bentum schrijft duidelijk niet onafhankelijk/objectief en dat stelt mij als collega journalist teleur. Bijzonder dat het normaliter respectabele Computable zijn zinnen zet op dergelijke ontwikkelingen binnen een bedrijf als New Horizons en niet terugdeinst om de volledige naam van de eigenaar meerdere malen te noemen. Met welk nut? De kop van dit artikel getuigt daarnaast van weinig respect voor medewerkers van New Horizons voor wie de hele situatie als vervelend genoeg is lijkt mij. Anyway, een grote min voor Computable en de heer van Bentum. Mijn advies, laat de zaak rusten en concentreer jullie op nieuws waar bezoekers van de site wel op zitten te wachten.
Hello People,
het blijkt wel hoe laag TOUCHHOER is gezakt. je stelt je enorm aan zeg. En ik blijf zeker zitten waar ik zit. Het is alleen weer jammer dat je gewoon namen noemt, van mensen die er waarschijnlijk niets mee te maken hebben, het die namen die je noemt zijn van de locatie Rotterdam, dus je zal wel in rotterdam zitten. Wat gaat andere lezers dit nu aan. Gewoon ZIELIG. ik zou zo graag willen weten wie je bent. Dan kan ik je op de zaak eens een keer aanspreken. Want wat jij doet is echt zo een schreeuw om aandacht. Gewoon zielig. EN PLEASE GET ANOTHER JOB.
En touchour netjes hoor je naam van je collega’s te gebruiken. Wees een vent en noem je dan zelf ook.
Ik vind dat je dit binnenkamers bij NH moet uitvechten en je rotzooi niet op straat moet gooien.
Bah wat wordt je hier kotsmisselijk van.
Waar maken jullie je allemaal zo druk om?
Hele discussies worden hier gevoerd, doe het liever in real life i.p.v. kansloos op het internet terwijl je achter je pc verstopt zit 😉
Je kunt er wel om heen draaien maar ik moest naar het bedrijf dat de training invult voor New Horizons om mijn certificaat te krijgen. Gelukkig gingen ze daar goed om met het probleem ondanks dat ze zelf ook niet betaald worden. Ik ben blij met goodsense uit Almere. New Horizons kan de pot op! Ook nu ze doorstarten onder de naam NH.
Dat er iets met NH R’dam aan de hand is ervaar ik (klant) momenteel zelf. Ik wil me vooral niet bemoeien met de discussie tussen touchhoer en NH, maar me houden bij de glasharde feiten. Een training die voor aanvang is betaald is niet door hen ontvangen. Het blijkt dat de originele factuur niet overeenkomt met de kopie-factuur (rekeningnummers verschillen). Het vermoeden is dat er dus intern iets niet goed gaat als ik dat zo politiek correct mag zeggen. Mensen die hiervoor geleerd hebben zullen maar wat van deze zaak moeten vinden. Advies is dus: neem contact op met NH en dubbelcheck je gemaakte afspraken/verplichtingen. Verdere informatie zullen we maar nauwlettend de komende dagen moeten blijven volgen.
Het is een erg onverkwikkelijke discussie tussen “NH” en “touchhoer” maar het lijkt me duidelijk dat ze allebei dicht bij het vuur zitten. De ene echter loyaler dan de ander. Is touchhoer een rancuneuze ex-werknemer?
Daarnaast, het is lullig voor de medewerkers dat ze niet uitbetaald krijgen maar opvallender vind ik dat de directeur er maar luchtig over doet omdat het UWV het wel opvangt.
Dat hele NH Rotterdam van Camiel & co werkt elkaar tegen. Ik heb verschillende salesbaantjes gehad maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de salesafdeling een forcast heeft van €160.000 en €5000 scoort met een target van €15.000.
Het is bij NH normaal dat als je bedrijf belt met de vraag of deze een ICT-afdeling heeft met een bepaald aantal mensen deze als “oppie (afgeleid van opportunity) “ mag kwalificeren. En deze wordt dan ijskoud als echte mogelijke order gerekend. Dit is zo kansloos, tel daarbij ook op een commercieel directeur die vanaf februari 2009 tot zijn ontslag niet zijn target heeft gehaald en met zijn “commerciële” achtergrond die (met alle respect) niet verder komt als een junior verkoper bij de plaatselijke computerwinkel op Ameland waar geen concurrenten zijn en ook de bootverbinding is uitgevallen.
Voorbeelden van zijn commercieel masterplan waren …we trekken de maand gewoon door dus alle orders die bv in juli vallen worden bij juni gerekend …en dat dan tot halverwege juli . Dus je begint juli met 15 dagen achterstand..of nog erger hij ging sales leren hoe je een deal kon closen …gewoon 20% korting als je nu betaalde. Wie een commercieel directeur in dienst neemt die in 6 jaar tijd met hetzelfde bedrijf een doorstart heeft gemaakt , heeft er niks van gesnapt ..en nu gaat de zelfde ex-directeur aan de slag bij het nieuwe NH, samen met de man die NH Utrecht failliet heeft laten gaan. Over 2 jaar gaan we weer deze discussie krijgen met anderen mensen maar met hetzelfde verhaal.