Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IDC: Europese retailers worden meer mobiel

02 juni 2010 - 10:01ActueelInnovatie & TransformatieIDC

Europese retailers omaemen steeds vaker een mobiele strategie.

IDC meldt dit in een Engelstalig persbericht: IDC Retail Insights recently released a new report, whose purpose is to understand European retail-specific networking and mobile solutions strategies and adoption trends, short-term priorities, and investment plans.

"IDC Retail Insights finds that mobile consumer interaction will allow retailers to blend payment, loyalty, customer service, and promotional offers to the next level," said Ivano Ortis, research director, IDC Retail Insights EMEA. "Our research shows that European retailers are shifting mobile and networking strategies from an era of internal collaboration and supply chain efficiencies to a focus on customer-facing applications."

Based on IDC Retail Insights’ survey, this study confirms continued retailer adoption of IP-based networking and mobile solutions in order to reduce the virtual (and physical) distance between POS and warehouses, HQ, distribution centers, and sales channels. While optimizing operational efficiencies with integrated networking and mobile solutions, retailers are also seeking to increase their ability to gain the most from the relationship with current and potential customers. Consumers are connected everyday to the Web and the adoption of smart phones is widespread and constantly increasing. Retailers recognize the tremendous opportunities that exist from a marketing, sales, and customer service perspective, and are driving interaction among all of the available channels.

According to the research findings, in 2010, spending on networking equipment and retail-specific mobile store devices will continue to grow and will do so in the next few years. General merchandise and food stores are the segments with the most significant increase in expenditure in these two areas.

Also, IDC Retail Insights highlights a shift in mobile applications and usage. In fact, while European retailers’ mobile strategy was aimed at increasing internal efficiency, the study shows that Western European retailers are now focusing their IT investments both on applications and services aimed at improving specific business processes, for example inventory and warehouse management, and improving customer service and support.

By taking advantage of mobile and online interaction with consumers, retailers are about to blend payment, loyalty, customer service, and promotional offers to the next level.

The "connection" to the same integrated content platform of mobile consumer devices, online channels, and in-store technologies will generate a highly differentiated customer experience.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    ‘Maak Nederland koploper in digitale autonomie’

    Victor Mids
    Innovatie & Transformatie

    Victor Mids vervormt je werkelijkheid tijdens de Computable Awards 2025

    ai cyclotron
    Innovatie & Transformatie

    Techsamenwerking in gevaar: Florida plaatst Nederlandse universiteiten op zwarte lijst

    ICT & Logsitiek
    Data & AI

    ICT&Logistiek: Ai en digitale weerbaarheid sturen toekomst

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    Koningin Maxima en Philips ceo Roy Jakobs AVG
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Koningin Máxima opent Philips-hoofdkantoor, kredietrapporteur verlaat het land door AVG (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs