Op donderdag 27 mei 2010 zijn tijdens de jaarlijkse Microsoft Dynamics Voorjaarsupdate de Microsoft Dynamics Partner Awards 2010 uitgereikt, in de categorieën ‘Best win’, ‘Innovatie’ en ‘Customer Satisfaction’.
Met deze awards brengt Microsoft de inzet, betrokkenheid, innovatiekracht en creativiteit van de op Dynamics erp en crm gerichte partners onder de aandacht. De winnaars zijn HSO, Idyn en Nachon. De jury bestond uit Wim Beltman (Customer Satisfaction), Theo Verveen (Best Win) en Slinger Jansen (Innovation).
Best Win
De jury was zeer positief over de cases die de genomineerden voor de Best Win hadden ingezonden. Toch stak Nachon er nadrukkelijk bovenuit. De winnaar wist zich te onderscheiden met een gewaagde strategie, commerciële creativiteit, ondernemingskracht en door perfect in te spelen en te investeren in een moeilijke markt binnen transport en logistiek. "Met deze Award zet Nachon zich, als nieuwe Microsoft Dynamics Partner, stevig op de kaart. Het toont aan dat je met lef, inzet en teamwork heel mooie resultaten kunt behalen. Dat geldt overigens ook voor onze klant Huisman Group uit Wijchen, die het op Dynamics NAV 2009 gebaseerde Nachon erp-systeem heeft aangeschaft. De Award gaat ons zeker helpen om ook in de toekomst succesvol deals te blijven sluiten," aldus Hans Arnouts, manager operations Nachon.
Innovatie Award
De Innovatie Award is gewonnen door Idyn. De jury vond het niet eenvoudig om uit de elf inzendingen een winnaar te kiezen, aangezien veel inzendingen van hoog niveau waren. De selectiecriteria bestonden uit de relevantie van het probleem dat door de innovatie wordt opgelost, de mate waarin de innovatie een wezenlijke technische bijdrage levert, wat anderen hiervan kunnen leren en het commerciële en herhaalbare succes. Op grond hiervan kwam Idyn als beste uit de bus met zijn oplossing Object Manager Advanced. Met die oplossing worden ontwikkelaars binnen Dynamics NAV verder geholpen om ontwikkelwerk te structuren, te documenteren, te versnellen, de kwaliteit te verhogen en de kosten te verlagen, waarmee zowel klanten als partners geholpen worden. "Het winnen van de Microsoft Dynamics Innovatie Award 2010 bevestigt ons dat de filosofie van Idyn om toegankelijke horizontale producten binnen het Microsoft Dynamics NAV-platform op de markt te zetten, gewaardeerd wordt. Het geeft ons een enorme stimulans om deze filosofie ten aanzien van productontwikkeling en marketing in de komende jaren door te zetten, in onze bestaande maar ook nieuwe producten," legt Frans Gemen, managing director Idyn uit.
Customer Satisfaction
De award voor de Meest Klantgerichte partner ging naar HSO uit Veenendaal. Dit bedrijf laat al jaren onafhankelijk onderzoek verrichten naar de klantgerichtheid. Volgens de jury heeft HSO op basis van de uitkomsten de klantenservice verder verbeterd. HSO heeft daarbij zowel de interne processen als externe processen aangepast. De jury noemt HSO als klantgerichte onderneming een voorbeeld voor andere partners. "Om beter in te kunnen spelen op de specifieke wensen van bestaande klanten heeft HSO een aantal jaren geleden zijn organisatie gesplitst in verschillende organisaties. Hierdoor is meer focus ontstaan en zijn bijvoorbeeld specifieke support-, beheer- en migratiediensten ontwikkeld," zegt Jan Koedijk, director Operations HSO.
Voorjaarsupdate inmiddels traditie
Het is dit jaar de achtste keer dat Microsoft de Dynamics Voorjaarsupdate organiseert. Het evenement biedt de erp- en crm-partners een overzicht van de stand van zaken en inzicht in de toekomstvisie van de leverancier. "Het is fantastisch om te zien dat wij een gepassioneerde groep partners hebben die samen met ons klanten helpen om het erp- en crm-processen te optimaliseren, zelfs nu de economie zich in onrustig vaarwater bevindt. Ik ben daarom positief gestemd, omdat wij zien dat wij samen met onze partners onze marktpositie verder uitbreiden", zegt Heleen van Offenbeek, directeur Microsoft Business Solutions.