TNT heeft e-handelsbedrijf Kowin uit Amsterdam overgenomen. Kowin beschikt over expertise voor het bouwen van webshops, en geeft advies over het verkopen van internetverkooptactieken en het regelen van de serviceverlening. Met deze overname versterkt het post- en express-bedrijf zijn aanbod van onlinediensten, vooral op het gebied van internetwinkelen. De overnamesom is niet bekendgemaakt.
TNT heeft in december vorig jaar zijn zogeheten Vision 2015-strategie bekend gemaakt, om het hoofd te kunnen bieden aan de dalende inkomsten uit de postmarkt. Hierin staan de ambities beschreven om een toonaangevende e-commercepartij te worden. Het postbedrijf wil de gehele keten kunnen bedienen: adviseren over online marketing en e-retail, beheren en faciliteren van online winkels en elektronisch betalen, orderverwerking, fysieke aflevering en klantenservice na de levering.
Kowin, met een dozijn medewerkers, zegt een one-stop-shop voor webwinkels te zijn. Het faciliteert onder andere webshops voor Kruidvat, Trekpleister, Intersport, Praxis en Sanoma, en voert onder eigen beheer Kortingswinkel.nl en Kortingsbon.nl. Verder is het oprichter en mede-eigenaar van MrTicket.nl, een site voor dagjes uit. Kowin gaat zich ook bemoeien met de online-winkelinitiatieven van TNT Post onder de merknaam Sjopze.