Nu steeds meer bedrijven gebruikmaken van mobiele telefoons en andere handhelds om de productiviteit van hun werknemers binnen en buiten kantoor te verbeteren, beginnen de kosten die gepaard gaan met het gebruik van dergelijke toestellen een steeds groter probleem te worden. Als antwoord op dit probleem introduceert Verizon Business een nieuwe dienst genaamd Global Fixed Mobile Convergence (FMC), die voor een drastische reductie mogelijk maakt van de roaming-kosten voor Europese werknemers die buiten hun reguliere dekkingsgebied mobiele gesprekken voeren en ontvangen.
De nieuwe dienst voorziet werknemers daarnaast van een universeel telefoonnummer met "find me/follow me"-mogelijkheden, zodat zij altijd via hun vaste of mobiele telefoon bereikbaar zijn en klanten direct te woord kunnen staan. Dit resulteert in een reductie van het aantal voice-mailberichten en een verhoogde werknemerproductiviteit.
"Met Global Fixed Mobile Convergence hoeven bedrijven niet langer de productiviteit op te offeren aan het kostenbeheer of andersom om ervoor te zorgen dat hun bedrijf in de hoogste versnelling draait," aldus Anthony Recine, vicepresident Network & Communication Solutions bij Verizon Business. "Deze innovatieve nieuwe dienst zorgt ervoor dat mobiele werknemers in contact kunnen blijven met klanten, collega’s en partners, en reduceert daarnaast de cumulatieve roaming-kosten voor honderden of duizenden reizende werknemers."
Verizon Global Fixed Mobile Convergence maakt gebruik van geavanceerde software van MobileMax om te bepalen hoe mobiele gesprekken op de meest betaalbare wijze kunnen worden doorgeleid. Zo kunnen gesprekken op dynamische wijze worden doorgeleid naar het cloudgebaseerde VoIP-communicatieplatform van Verizon (dat wordt ondersteund door Broadsoft) of naar het netwerk van de mobiele provider van de klant als dit de meest kostenefficiënte optie is. Dit is een krachtige manier om te zorgen voor een reductie van de roaming-kosten voor werknemers die buiten hun reguliere dekkingsgebied mobiele gesprekken voeren of vanuit hun thuisland internationale gesprekken voeren.
Verizon Global FMC is per direct beschikbaar voor klanten van Verizon Business in negen Europese landen: België, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Nederland, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Ondernemingen die in de Verenigde Staten of de regio Azië en het Stille Zuidzeegebied zijn gevestigd kunnen eveneens van de voordelen van deze dienst profiteren indien zij over kantoren in dit dekkingsgebied beschikken.
Nicholas McQuire, de onderzoeksdirecteur van IDC: "Bedrijven hebben steeds grotere behoefte aan de productiviteitsvoordelen en mogelijkheden voor het beheren en inperken van de mobiele kosten. Dit is precies wat FMC te bieden heeft, zonder de noodzaak van kostbare technologische investeringen. Met deze nieuwe dienst biedt Verizon een oplossing voor deze belangrijke probleemgebieden zonder klanten op een bepaald technologisch of investeringstraject vast te pinnen."
De nieuwe zakelijke dienst biedt ondersteuning voor een grote verscheidenheid aan Blackberry’s en Nokia-toestellen op de meeste GSM-netwerken van mobiele providers binnen het voorlopige dekkingsgebied. Hierdoor kunnen nieuwe en bestaande klanten kostenbesparingen realiseren op internationale mobiele gesprekken zonder de noodzaak van extra kapitaalinvesteringen of om van mobiele provider of handset te hoeven wisselen.
Verizon Global FMC zal volgende maand worden geïntegreerd met het VoIP-platform van het bedrijf om FMC-klanten die ook gebruikmaken van Verizon VoIP toegang te bieden tot de geavanceerdere mogelijkheden van vaste kantoortelefoonsystemen en hen in staat te stellen om kostenbesparingen te realiseren. De dienst brengt de kracht van voice over IP naar een mobiele omgeving, zodat werknemers de vertrouwde functies van hun kantoortelefoon vanaf hun mobiele toestel kunnen gebruiken.
De unified communications- en mobiliteitsconsultants van Verizon Business kunnen bedrijven helpen met hun UC&C- en mobiliteitsstrategie door hen in aanloop naar en tijdens het gebruik van Verizon Global FMC van ondersteuning te voorzien. De nieuwe dienst vormt een aanvulling op de uitgebreide reeks van unified communications- en samenwerkingsoplossingen van het bedrijf, en wordt geïntegreerd met Verizon Managed Mobility ter vereenvoudiging van het beheer van de verscheidenheid aan apparaten, kosten en toepassingen van uiteenlopende mobiele providers overal ter wereld.