Mimecast, specialist in op SaaS gebaseerd Unified e-mail management waaronder beveiliging, continuïteit, toegangsbeheer en archivering, heeft vandaag haar Mimecast Continuity Service voor BlackBerry Wireless Solutions geïntroduceerd.
Deze nieuwe service biedt als eerste permanente toegang tot e-mail voor BlackBerry gebruikers, zelfs als Microsoft Exchange, de BlackBerry Enterprise Server of de Research in Motion infrastructuur niet beschikbaar zijn. Tot nu toe waren bedrijven afhankelijk van de beschikbaarheid van de BlackBerry Enterprise Server of server replicatie oplossingen voor het inrichten van hun continuïteitsoplossingen.
Door direct verbinding te maken met in de cloud opgeslagen mail wordt de BlackBerry Enterprise Server omzeild. Op deze manier zorgt de Mimecast Continuity service ervoor dat mobiele gebruikers mail kunnen versturen, ontvangen en verwijderen als de enterprise server down is. Een volledige integratie met Mimecasts’s security, continuity en archivering services, zorgt voor een optimale beveiliging, archivering en preventie van gegevensverlies. Hiermee kunnen organisaties aan hun beveiligings- en compliance beleid voldoen.
Peter Bauer, oprichter en CEO van Mimecast, zegt: "Uit onderzoek blijkt dat slechts 36 procent van de bedrijven een goede strategie voor de continuïteit van de e-mail heeft, ondanks dat 97 procent van de schriftelijke zakelijke communicatie plaatsvindt via e-mail. Met de BlackBerry service bieden wij een belangrijke extra oplossing om de continuïteit van de steeds bedrijfskritischer wordende e-mail beschikbaarheid te kunnen waarborgen."
Mimecast Continuity Services voor BlackBerry Wireless Solutions is beschikbaar vanaf juli 2010. Voor meer informatie zie: www.mimecast.com/large-business/continuity/blackberrysolution/.