Maxeda heeft het lopende contract met Capgemini met twee jaar verlengd tot 2015. De contractverlenging heeft een waarde van 44 miljoen euro. Door een groot deel van de diensten vanuit India te betrekken wil het detailhandelsconcern de ict-kosten met 10 procent verlagen. Maxeda claimt buiten de supermarktsector het grootste winkelketenconcern in Nederland te zijn.
Maxeda, omzet ruim drie miljard euro, bestaat uit de warenhuizen V&D en Bijenkorf, de modewinkels Hunkemöller en M&S Mode, de doe-het-zelf-ketens Praxis, Formido, Brico en Brico Plan-it en restaurantketen La Place.
Het oorspronkelijke contract met Capgemini had een looptijd van vijf jaar en werd getekend op 14 december 2007. Daarbij verkocht Maxeda zijn automatiseringsafdeling aan Capgemini. De contractverlenging omvat de levering van applicatie- en infrastructuurdiensten, grotendeels vanuit servicecentra in India (Kolkata and Mumbai), in aanvulling op de dienstverlening die vanuit Amsterdam wordt geleverd. Er worden zo’n 170 voltijdsarbeidsplaatsen uitbesteed.
De contractverlenging moet Maxeda ondersteunen bij het verlagen van de total cost of ownership met 10 procent. Daarnaast verschaft Capgemini Maxeda een flexibel cloud-gebaseerd platform voor SAP-applicaties.