Het rommelt sinds begin van dit jaar bij SAP-dienstverlener Superp uit Geldermalsen. Na het ontslag van directeur John Hoogendoorn kampt het bedrijf met een cashflow-tekort waardoor Superp moeite heeft de salarissen aan ongeveer 150 medewerkers uit te betalen. Ook de verkoop van bedrijfsonderdelen Orbrix en Valor bracht niet de gewenste inkomsten.
Hoe groot het probleem precies bij Superp is, is vooralsnog niet helemaal duidelijk. De directie is tot nog toe onbereikbaar voor commentaar. Wel blijkt uit stukken, die in handen van Computable zijn, dat de SAP-dienstverlener moeite heeft de financiën rond te krijgen. Aandeelhouders staken eerder al 350.000 euro in Superp, in april wordt daar door hen nog eens twee ton bijgestort.
De restantopbrengsten uit Orbrix en Valor bedragen 350.000 euro en ook wordt de belastingschuld met een half miljoen euro verlaagd door verwachte teruggave. De kredietstand bij de bank is met 750.000 euro verlaagd, maar dat alles leidt niet tot oplossing van het probleem. Het bedrijf denkt dat nog minimaal een buffer van een half miljoen euro nodig is.
Personeelsparticipatieplan
Superp is inmiddels gestart met het zoeken naar nieuwe inkomsten. Het bedrijf wil nieuw uit te geven aandelen aan het eigen personeel verkopen om met dit personeelsparticipatieplan weer wat 'spek op de botten' te krijgen. De directie schat de volledige waarde van Superp op vijf miljoen euro, maar hoopt een waardering van minimaal vier miljoen euro te krijgen. Het bedrijf maakt zijn personeel lekker met het vooruitzicht dat de verwachte bedrijfswaarde eind 2010 minimaal negen miljoen zal zijn. Het bedrijf baseert zich hierbij op een winst van minimaal 1,5 miljoen euro.
Of de inkomsten uit het personeelsparticipatieplan op tijd komen om een verdere verslechtering van de financiële positie te voorkomen, valt te bezien. Net als voorgaande maanden kan Superp ook in april niet de salarissen op tijd aan het personeel uitkeren. Vandaag, woensdag 28 april 2010, worden de medewerkers verder geïnformeerd over het cashflow-tekort.
Leuk dat de media en anderen het eerder weten dan het eigen personeel
Voel hier iets van hetgeen ooit ook eens het GetronicsPinkRoccade BAS personeel is overkomen die pas na de verkoop werden ingelicht.
Dikke K zooi….
Is dus iets voor het personeel om allemaal maar de ontslagbrief in te leveren en een faillisemtent aan te vragen wegens mismanagement….
Geruchten waren er al. Vooral tijdens de VNSG dagen hierover gehoord. Trouwens er staat wel gedetailleerde informatie in. Moet dus van personen komen die goed op de hoogte zijn.
Wat een nieuwswaarde zeg….. Het lijkt de telegraaf wel. Krijg eerder het idee dat er iemand boos is en op deze manier zijn/haar gram wil halen
Niet alle details kloppen, en onze directie is zeker niet te benauwd om geruchten te ontzenuwen.
Vermoed dat het verhaal in de wereld is geholpen door een ontevreden collega (eerste reactie, de GetronicsPinkRoccade BAS medewerker ‘Anoniem’) want de meeste details zijn voor de medewerkers oud nieuws. We worden redelijk goed op de hoogte gehouden door onze directie.
Wij slaan ons er wel door.
Jammer dat een persoon binnen de organisatie gegevens doorspeelt naar de media. Heel jammer dat de gegevens niet helemaal kloppen. Salaris is in april gewoon netjes op tijd gestort. Dus een lekker aangedikt verhaal van iemand die een wrok heeft tegen SUPERP.
Zou wel handig zijn als de schrijver van dit mooie stuk proza eerst even nagaat of het verhaal wel helemaal klopt dit zou de kwaliteit van de Computable ten goede komen.
Jammer dat het zo is dat een organisatie die het beter doet dan de markt kennelijk wrok oproept. De ICT journalistiek arm als altijd laat weer duidelijk zien hoe diep ze is gedaald.
Beste medewerker2
Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt maar ik heb net nog even op mijn bank gekeken maar er staat nog niets bijgeschreven evenals bij de rest van de mensen hier in Den Bosch
Wel eerlijke informatie geven he
Misschien is medewerker2 wel van de marketing afdeling van Superp
Dus medewerker1 en medewerker2 (zijn jullie wel echte mw)geen valse info geven. het bericht komt niet zomaar uit de lucht vallen. vorig jaar had S al betalingsproblemen aan crediteuren
Alles is netjes overgemaakt. Laten de medewerkers nu eens ophouden met deze discussie op Computable. Dit slaat echt nergens op