OKI Nederland en Digitaal Schrijven gaan samenwerken om mkb’ers en instellingen met buitendienstfuncties te helpen hun documentenstroom te optimaliseren. Daartoe zullen de digitale penoplossingen van Digitaal Schrijven in combinatie met OKI-printers door OKI-dealers op de Benelux-markt worden gebracht.
Vooral servicebedrijven, zorginstellingen en buitendienstorganisaties tonen behoefte aan laagdrempelige, tijdsbesparende en vooral efficiënte oplossingen voor administratieve handelingen ter plaatse, aldus de twee partners.
Bedrijven en instellingen met buitendienstpersoneel kampen vaak met efficiëntieproblemen. Het contact tussen de buitendienst en de back-office verloopt doorgaans via laptops, pda’s of tablets, maar door de complexiteit ervan werken deze oplossingen eerder contraproductief, aldus beide partners. Door de eenvoud en het intuïtieve karakter van de digitale pen wordt er op locatie kostbare tijd bespaard. Doordat de pen via gsm met de back-office is verbonden, kan er veel efficiënter worden gewerkt.
De digitale pen in combinatie met een printer maakt het mogelijk om formulieren, bonnen of opdrachten direct vanuit de backoffice te printen. Een reparatieopdracht die door de klant wordt getekend, wordt dan direct in het administratiesysteem verwerkt en levert meteen de factuur op.
De combinatie OKI/Digitaal Schrijven werkt efficiëntieverhogend in vrijwel alle buitendienstsituaties waar met formulieren wordt gewerkt. "We lopen hiermee voorop", zegt Frank Akihary, managing director van OKI Benelux. "Door onze samenwerking met Digitaal Schrijven kunnen wij onze klanten in het mkb helpen hun documentenstroom te optimaliseren."