Oracle introduceert Oracle Enterprise Manager 11g, een complete oplossing voor IT-beheer waarbij de zakelijke doelstellingen centraal staan. Oracle Enterprise Manager 11g introduceert business-gedreven applicatiebeheer zodat IT beter kan inspelen op de zakelijke prioriteiten en meer waarde kan toevoegen door te sturen op belangrijke criteria voor gebruikerservaring en zakelijke transacties.
Oracle Enterprise Manager 11g biedt geïntegreerd beheer, van applicatie tot en met schijf. Geen noodzaak meer voor individuele beheerinstrumenten op verschillende niveaus. Eén oplossing voor het gehele beheer; van de applicatie, via middleware, database en besturingssysteem tot en met virtualisatie en hardware.Door vergaande integratie van beheer en support kan de IT-afdeling nu eenvoudig kennis delen met Oracle support en de grotere Oracle-gemeenschap.
Business-gedreven IT-beheer resulteert in meer waarde voor de business. Het voorziet de IT afdeling van een gedetailleerd inzicht in de gang van zaken, met de mogelijkheid om direct de gebruikerservaring te meten en te beïnvloeden, inclusief de zakelijke transacties en de performance van de applicaties.
Oracle Enterprise Manager 11g verbetert beheer van de gebruikerservaring via versie 6.5 van Oracle Real User Experience Insight. Deze tool biedt statistisch inzicht in de performance en het gebruik van transacties, aangevuld met geïntegreerde diagnostics voor Oracle’s Siebel CRM, de Oracle E-Business Suite, en op Java gebaseerde applicaties, alles vanaf één console.
Het beheer in de gehele IT procesketen is verbeterd door uitbreiding van functionaliteit op het gebied van Middleware Management, Database Management, Hardware, Virtualization en Operating System Management. Op het gebied van Application Quality Management zorgt de nieuwe Oracle Application Testing Suite Release 9.1, voor het geautomatiseerd genereren van test scripts gebaseerd op daadwerkelijke acties van gebruikers.