Security-leverancier GFI Software zegt zijn partnerprogramma te verbeteren om partners beter te kunnen ondersteunen.
Partners beschikken over nieuwe tools waarmee ze de verkoop kunnen stimuleren en zo het marktaandeel van GFI Software kunnen vergroten. Ruim vijftienduizend partners zijn wereldwijd actief bezig met de verkoop van GFI software.
GFI Software heeft de kwalificatiecriteria veranderd voor Gold-, Silver- en Bronze-partners. Partners worden nu beoordeeld op basis van de hoeveelheid transacties die zij realiseren in plaats van op de grootte van de deals. Dit zorgt voor een eerlijker kwalificatieproces, zodat partners die continu business genereren hiervoor worden beloond, aldus GFI. Deze verandering is in januari van dit jaar ingegaan.
GFI zal zijn partners begin 2011 opnieuw indelen. Hierdoor krijgen alle huidige partners de mogelijkheid om promotie te maken. Bestaande partners die voldoende verkoop generen, krijgen tot einde dit jaar de kans om een niveau te stijgen. Alle partners die vanaf nu intreden in het programma worden gekwalificeerd volgens de nieuwe criteria. De herindeling van partners vindt voortaan per jaar plaats. Voorheen was dit per kwartaal.