Brocade gaat een actief partnerbeleid voeren en wil zijn resellerbestand uitbreiden. Daarvoor organiseert de netwerk- en storage-leverancier met distributeur Tech Data/Azlan op 21 april een speciale dag voor resellers die de ip-netwerkapparatuur van Brocade willen verkopen.
Berry de Jong is inmiddels als nieuwe channelmanager bij Brocade bezig een indirect kanaal op te bouwen voor de verkoop van ip-netwerkproducten. De Jong is afkomstig van Foundry, dat eind 2008 door Brocade werd overgenomen. Hij werkte in 2009 bij oem-partner IBM om Foundry aan de man te brengen. Ook Dell is oem-partner van Dell.
Nu is De Jong op eigen verzoek channelmanager bij Brocade geworden om de verkoop via resellers te stimuleren. "De verkoop van ethernetproducten bleef achter en we hadden te hoge verwachtingen van het oem-kanaal. We willen meer via het it-kanaal verkopen, zoals resellers, var’s en system integrators. De focus ligt op de verkoop van onze producten voor datacenters. We werken al met partners zoals QI en Dataman, maar we zouden graag andere grote partners willen optekenen."
Brocade wil met distributeur TD Azlan het aantal partners in diverse verticale markten uitbreiden. Op 21 april organiseert Azlan een kickoff-event in Hotel Figi in Zeist voor de resellers. Er worden 70 tot honderd resellers verwacht, aldus De Jong. Parters die meedoen, worden breed ondersteund met mdf’s, rebate programmas’ en gezonde marges, aldus de Jong.