Adobe Systems heeft de nieuwe versie van Creative Suite geïntroduceerd tijdens een launch event in Amsterdam.
De Creative Suite 5-productlijn is volgens Adobe gericht op het verbeteren van interactiviteit en performance en het verhogen van de impact van digitale content en marketing campagnes via diverse media en devices. De suite beschikt over nieuwe creatieve tools en uitgebreidere workflow-mogelijkheden en biedt toegang tot technologie van Omniture. Daardoor is het mogelijk om informatie van websites en andere bronnen te verzamelen, op te slaan en te analyseren en digitale marketingcampagnes te meten.
Adobe Systems verwacht dat de introductie van Creative Suite 5 ook een positieve impuls zal geven aan de verkoop via het partnerkanaal. Ronald Baart, channel sales manager bij Adobe Systems Benelux: "Wij merken een grote belangstelling voor Creative Suite 5 bij onze partners. De suite optimaliseert de samenwerking tussen ontwikkelaars en designers en dit opent nieuwe toepassingsgebieden en markten. Creative Suite 5 biedt onder meer veel mogelijkheden voor de ontwikkeling van applicaties en content voor mobiele apparaten, zoals smartphones en netbooks. Deze apparaten nemen een steeds belangrijkere plaats in binnen bedrijven en educatieve instellingen. Naast de mogelijkheid om nieuwe licenties te verkopen, biedt de introductie van Creative Suite 5 hen ook de gelegenheid om nieuwe hardware en besturingssystemen aan te bieden."