Nuance Communications ontwikkelt een nieuw partnerprogramma dat rond de zomer aan Nederlandse resellers wordt gepresenteerd.
Steven Steenhaut, senior marketing director voor de Benelux, zegt met het nieuwe partnerprogramma zijn zakelijke resellers beter te willen ondersteunen. "Nuance Communications wil zijn relaties met het kanaal verder uitbouwen om bestaande resellers beter te bedienen en nieuwe resellers te kunnen aantrekken. Hiervoor ontwikkellen we nu dus een nieuw partnerprogramma. We willen straks vooral directer met resellers kunnen werken en de mkb-markt beter kunnen bedienen. Resellers zullen voortaan ook beter geïnformeerd worden over de bestaande en nieuwe imaging- en de speech-producten. Op het gebied van beeldoplossingen willen we vooral de licentiepoot verder uitbouwen. We verwachten dat het nieuwe partnerprogramma tegen de zomer helemaal klaar is en in werking kan treden."
Steenhout zegt dat de samenwerking met het retailkanaal, zoals met Dixons en Media Markt, heel goed loopt. Het nieuwe partnerprogramma is vooral opgezet om de zakelijke resellers beter te ondersteunen met marketing, leads en andere kanaalzaken. Nuance is door een aantal overnames flink gegroeid en wil met zijn zakelijke resellers verder groeien, onder andere op het gebied van scanning en pdf.
Nuance wordt in Nederland gedistribueerd door Ingram Micro.