Autodesk, leverancier van 2D- en 3D-ontwerpsoftware, heeft Wim Muijsert (49) benoemd tot partner manager Benelux.
Muijsert wordt verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling en uitbouw van het indirecte value added reseller (var)-kanaal in de strategische verticals AEC en manufacturing binnen Autodesk Benelux. Hij zal onder andere mede de juiste groeistrategie van Autodesk in de regio bepalen, zowel voor bestaande markten als voor nieuwe groeimarkten.
Muijsert heeft een aantal speerpunten benoemd waarop hij zich gaat richten: "Ten eerste ga ik me inzetten voor een sterke omzetgroei. Het in kaart brengen van potentiële klanten en nieuwe doelgroepen is een belangrijk onderdeel hiervan. Bovendien zijn er voldoende mogelijkheden om ons productportfolio bij bestaande klanten uit te breiden. Ten tweede zie ik het ondersteunen en optimaliseren van het salesproces bij strategische klanten als een aandachtsgebied. Hiermee kunnen we de win-rate naar een hoger niveau brengen. Ten slotte zal ik me richten op mijn rol als vertegenwoordiger van de strategische belangen van onze var’s binnen de Autodesk-organisatie."
De ervaringen die Muijsert in het verleden heeft opgedaan met sales- , partner-, en distributie- management en marketing kan hij in zijn nieuwe functie prima gebruiken. Hij startte zijn carrière als new business account manager bij HP. Na elf jaar maakte hij de overstap naar Macromedia Benelux, waar hij uiteindelijk doorgroeide naar de functie van regional manager voor de Benelux en Nordics. Bij de overname van Macromedia door Adobe, begin 2006, werd Muijsert verantwoordelijk voor de enterprise sales-organisatie in Nederland. Hier richtte hij zich onder andere op de verkoop van Adobe’s oplossingen. Sinds medio 2007 was hij als sales manager channel Benelux verantwoordelijk voor de volledige verkoop van licenties voor Adobe desktop-producten in de Benelux.
Muijsert werkt vanuit het Benelux-kantoor van Autodesk in Barendrecht.