In reactie op de succesvolle introductie van de iPad op de Amerikaanse markt, laat Dixons weten zich te verheugen op een snelle komst van de nieuwe tabletcomputer naar Nederland. De eerste reacties in de Verenigde Staten zijn zeer positief. Het aantal gebruiksmogelijkheden overtreft tot nu toe de verwachtingen. Of het apparaat snel op de Nederlandse markt zal worden geïntroduceerd, is echter nog maar de vraag. Aan marktleider Dixons zal het niet liggen. Die kijkt reikhalzend uit naar de komst van iPad op de Nederlandse markt.
Onder veel publiciteit vond afgelopen week in de Verenigde Staten de introductie plaats van de iPad, de nieuwste tabletcomputer van Apple. De eerste reacties wijzen erop dat de iPad ook in Nederland een groot succes gaat worden. Dixons verheugt zich op een snelle komst en doet er achter de schermen alles aan om de introductie te versnellen. De vraag is echter of dat gaat lukken. Dixons-directeur Eddy Assies weet te vertellen dat Nederland vooralsnog niet is opgenomen in de lijst van landen voor de Europese introductie. "Uiteraard betreuren wij het dat onze klanten in Nederland nog even moeten wachten. Mede als gevolg van alle publiciteit rondom de introductie in de Verenigde Staten, merken wij immers onder onze klanten een toenemende belangstelling voor de nieuwe gadget. Op dit moment kunnen wij daar nog niet op inspelen en dat is natuurlijk jammer. Voorlopig kunnen wij echter niets anders doen dan Apple te vragen Nederland hoger op de lijst te zetten."
De iPad gaat de ruimte vullen tussen de ook in Nederland zeer populaire iPhone enerzijds en de iMac – de eigen notebook van Apple- anderzijds. De iPad is geschikt voor gebruik thuis, op het werk en onderweg.
Naar verwachting zal de iPad ook sterk bijdragen aan de groeiende populariteit van elektronische boeken. De iPad is voorlopig de enige e-bookreader die werkt met een kleurenscherm, wat de nieuwe manier van lezen naar verwachting zal bevorderen.
In afwachting van de komst van de iPad kan de consument bij Dixons terecht voor een uitgebreid assortiment aan elektronica, waaronder een groot aantal Apple-producten, zoals de iPod, iMac en MacBook. In de aanloop naar Moederdag – 9 mei – verwacht Dixons een toenemende vraag naar die producten. Ook de vrouwelijke consument blijkt grote belangstelling te hebben voor dit soort gadgets.