BlueCielo, een Nederlandse leverancier van engineering content management (ECM)-software, heeft de ondersteuning voor zijn partners opgevoerd, onder andere op het gebied van marketing en verkoop.
Global marketing director Tom Pappas maakte dit bekend tijdens de Global Partner Conference, die onlangs in hotel Okura in Amsterdam werd gehouden. De software wordt door verschillende partners verkocht en geïmplementeerd in verticale markten zoals de olie- & gasindustrie, utilities en ingenieursbureaus. De software van BlueCielo helpt bedrijven meer procesgericht te werken en de duizenden CAD-tekeningen beter te beheren die worden ontwerpen voor grote projecten.
Partners kregen op de partnerconferentie te horen dat er meer ondersteuning komt bij de softwareverkoop, waarbij vooral meer cross-selling moet plaatsvinden. Daarnaast worden er meer hands-on trainingen en technische trainingen gegeven rond nieuwe releases van BlueCielo. Ook wordt partners geleerd hoe ze hun klanten kunnen uitleggen dat ze geld kunnen besparen als ze BlueCielo inzetten.
BlueCielo werkt wereldwijd met een select aantal partners, tot nu 51 in totaal. Zij doen de helft van de omzet van BlueCielo. Veel software wordt gebruikt in de Verenigde Staten en Zuid-Amerika, zoals Brazilië. Drie daarvan zijn in Nederland actief, zoals Vector Eyes. BlueCielo werkt samen met tal van andere isv’s, zoals Oracle, EMC Documentum, IBM Filenet, SAP (voor asset management) en Microsoft SharePoint Server. De software van BlueCielo wordt ook in Nederland bij grote projecten toegepast. Zo gebruikt Coen Tunnel Construction, een samenwerkingsverband van bouwaannemers en ontwerpers, software van IBM Filenet in combinatie met BlueCielo ImandrA. Die software wordt gebruikt voor het verwerken en toepassen van ontwerpen en tekeningen en het financiële beheer daarvan voor de Tweede Coentunnel.