Vodafone Nederland introduceert Vodafone Business Network, een nieuw partnerprogramma en kwaliteitskeurmerk voor de mkb-markt.
Vodafone heeft op basis van dienstverleningscriteria en portfolio een aantal regionale partners geaccrediteerd en gecertificeerd. Het keurmerk garandeert een goede dienstverlening met een hogere klanttevredenheid als doel. "Vodafone Business Network wordt een kwaliteitskeurmerk dat partners moeten verdienen. Zo kunnen we klanten de beste service bieden op het gebied van totale communicatieoplossingen via onze business partners, zowel voor vast als mobiel en spraak als data", zegt Jeroen Hoencamp, directeur zakelijke markt, Vodafone Nederland.
Certificering
In eerste instantie is een selecte groep partners uitgenodigd om deel te nemen aan het certificeringprogramma dat via de Vodafone Academy wordt aangeboden. Het programma omvat verschillende opleidingen op het gebied van mobiele, vaste en geïntegreerde telecomoplossingen en wordt via e-learnings en workshops aangeboden. Succesvolle afronding van het certificeringprogramma door de medewerkers, is één van de toetredingseisen voor deelname in het Vodafone Business Network. Ieder kwartaal start een nieuw opleidingstraject.
Via het Business Network gaat Vodafone nauwer samenwerken met regionale partners. Door op regionaal niveau partners in te zetten, kan de klant optimaal gebruikmaken van lokale marktkennis en brede productkennis die partners hebben. Daarnaast zet Vodafone met de komst van het Vodafone Business Network twee keer per jaar een klanttevredenheid onderzoek in, zodat meetbaar wordt of partners voldoen aan de wensen van de klant.
Op dit moment maken 17 partners verspreid over heel Nederland deel uit van het Business Network. In een later stadium zal gekeken worden naar uitbreiding met nieuwe partners.