F5 Networks start zijn nieuwe EMEA-partnerprogramma Unity. Hiermee wil het bedrijf de transparantie binnen zijn partnerkanaal op basis van duidelijke criteria vergroten.
F5 beloont value-added resellers en distributeurs voor hun investeringen. De voornaamste kenmerken van het Unity-programma bestaan volgens F5 uit:
– Betere erkenning voor partners die geïnvesteerd hebben om klanten effectief te ondersteunen. F5 wil zichzelf positioneren als een partner waarmee het loont om zaken te doen. Dit doet het bedrijf door heldere, meetbare criteria te hanteren, die eindgebruikers toegevoegde waarde opleveren.
– Nieuwe toegangseisen voor elke partnerstatus. F5 wil partners gelijk behandelen en transparant zijn over de voordelen en eisen op elk partnerniveau. Ook in alle andere samenwerkingen met partners wil F5 duidelijkheid creëren.
– Transparantere ondersteuning voor partners met dezelfde doelstellingen. Door betere marketingondersteuning van partners wil F5 nauwere samenwerkingsverbanden creëren en zijn back-end-systemen en -processen verbeteren.
"Het nieuwe partnerprogramma identificeert, meet en beloont gedrag dat leidt tot een betere klantervaring", zegt Jaak Cuppens, channel manager northern EMEA bij F5 Networks.