Xerox heeft met zijn geaccrediteerde Europese partners een overeenkomst gesloten voor de verkoop van Xerox Print Services (XPS). XPS is vorig jaar geïntroduceerd en geeft zijn kanaalpartners de mogelijkheid managed print services (mps) te verkopen aan het mkb.
Xerox heeft zijn service en ondersteuning aan geaccrediteerde partners uitgebreid. Partners kunnen nu contracten aanbieden op basis van kosten per pagina op machines die niet van Xerox zijn. Daarnaast heeft Xerox nieuwe tools toegevoegd aan zijn mps-softwareplatform ter ondersteuning van het beheer van klantomgevingen.
Ook huidige Nederlandse partners en corporate resellers kunnen het accreditatieprogramma doorlopen om gecertificeerd XPS-reseller te worden. De certificering betreft de verkoop, het ontwerp van de oplossing en het leveren van de managed print services. Hiermee kunnen de partners hun mkb-klanten helpen met het evalueren, optimaliseren en beheren van hun printomgevingen. Voor klanten leidt dit tot reductie van print- en kopieerkosten, het verminderen van it-ondersteuning, het terugdringen van schadelijke milieu-effecten en het verhogen van de productiviteit op kantoor.
Xerox-partners kunnen de diensten aanbieden onder hun eigen merknaam. De diensten zijn gebouwd op een gemeenschappelijk technologisch platform en een infrastructuur die wereldwijd wordt ondersteund. Gecertificeerde resellers kunnen bovendien aankopen doen van andere leveranciers en hun eigen overeenkomsten en contracten gebruiken. Jo Van Onsem, algemeen directeur Xerox Nederland, licht toe: "Steeds meer klanten komen bij ons voor servicegerichte oplossingen in plaats van alleen voor hardware. Een belangrijke uitdaging voor veel resellers is dat ze niet altijd beschikken over de middelen en ervaring om diensten zoals mps aan te bieden, maar kunnen dat met XPS nu wel doen."