ShoreTel leverancier van IP-telefoonsystemen met volledig geïntegreerde Unified Communications (UC)-functionaliteit, en IBM maken bekend dat ShoreTel for IBM Lotus Foundations in het tweede kwartaal van 2010 algemeen beschikbaar zal zijn. ShoreTel for IBM Lotus Foundations is een unieke unified communications and collaboration (UCC)-oplossing voor kleine en middelgrote bedrijven.
Deze betaalbare "UCC-in-a-box"-oplossing is ontwikkeld met het budget van kleine en middelgrote bedrijven in gedachten. De oplossing biedt uitgebreide UCC-functionaliteit van grootzakelijke kwaliteit, zoals mobiliteit, beveiliging, e-mail, aanwezigheidsdetectie, instant messaging en geavanceerde IP-telefonie, in de vorm van een appliance. Met een noodkiestoon en ingebouwde redundantie biedt ShoreTel for IBM Lotus Foundations intelligente back-upfunctionaliteit met een betrouwbaarheid van grootzakelijk niveau. De oplossing kan op snelle en eenvoudige wijze worden geïmplementeerd – er zijn slechts een paar muisklikken voor nodig. Omdat er voor het gebruik van de oplossing geen speciale expertise op locatie is vereist, kunnen klanten in het MKB zich concentreren op hun kernactiviteiten in plaats van de IT.
Door gebruik te maken van de unieke IP-gebaseerde communicatietechnologie van ShoreTel, het IBM Lotus Sametime Unified Communications & Collaboration-platform en innovatieve functies van IBM zoals zelfbeheer en zelfherstel, biedt ShoreTel for IBM Lotus Foundations het MKB als eerste oplossing in zijn soort krachtige, betaalbare en eenvoudig te beheren communicatiemogelijkheden.
De ShoreTel for IBM Lotus Foundations-oplossing wordt reeds op succesvolle wijze ingezet op bedrijfslocaties van verschillende kleine en middelgrote bedrijven.
"Als gevolg van onze verhuizing naar een nieuw kantoorpand hadden wij behoefte aan een telefoonsysteem van grootzakelijk niveau dat ruimte bood voor de beperktere middelen van een kleiner bedrijf. ShoreTel for IBM Lotus Foundations voldeed aan al onze vereisten. Er waren minder additionele investeringen voor nodig, en de totale eigendomskosten bleven beperkt doordat de oplossing gebruikmaakte van de aanwezige infrastructuur," aldus Jason Dill, senior technical consultant bij TeamCentric Technologies in Missouri. "Inmiddels beschikken we over alle grootzakelijke functionaliteit die we nodig hebben, plus volledige integratie met IBM Lotus Notes-toepassingen en -clients. Onze gebruikers hebben op deze manier alle functies die ze nodig hebben om op effectievere wijze te communiceren en samen te werken in handbereik."