De storing met DigiD is verholpen, maar de precieze oorzaak is nog onduidelijk. Waarschijnlijk heeft het te maken met een ingetrokken certificaat. De storing kwam de afgelopen dagen erg ongelegen, omdat veel mensen bezig zijn met hun belastingaangifte.
DigiD doet het weer, de storing is verholpen, meldt het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Iedereen met een digitale handtekening van DigiD kan weer contact leggen en zaken doen met overheidsdiensten als de Belastingdienst, gemeenten, uitkeringsinstanties en de studiefinanciering. Een woordvoerster meldt dat de storing te maken had met een (ingetrokken) beveiligingscertificaat, maar of dat de definitieve oorzaak is, is officieel nog niet vastgesteld.
Uitbesteed
Doordat het tijdens de storing niet mogelijk was persoonlijk via internet contact te leggen met overheidsinstanties, zijn er geen onveilige contacten en transacties geweest, stelt BZK. Beheerder van DigiD is Logius, de dienst digitale overheid van het ministerie (het vroegere GBO.Overheid). Die heeft het ict-infrastructuurbeheer en applicatiebeheer weer op zijn beurt uitbesteed aan Atos Origin. De dienstverlener verzorgt het huisvesten van de DigiD-applicaties, inclusief website, middleware, databases en het uitvoeren van preventief en correctief onderhoud aan de applicaties. Eind juni loopt het contract met Atos Origin af.
Hmm wel erg lastig dit, hoe moeten we dit nu doen?
het is nu al zo 1 april.
Ik heb ook diezelfde foutmelding als bovenstaande (met die 30s) maar wil toch wel nog graag mijn aangifte kunnen versturen…
erg vervelend dit.
Hé het aangifte programma staat nu bovenaan als meest favoriete (lees meest geopende) programma in Windows…
Dit kan niet kloppen… 🙂
heb je eindelijk de inhoudelijke foutjes opgelost
krijg je het niet opgestuurt.
Bij AGV drie zaken uitgezet en toen kwam ik door dat ikeen code kreeg maar geenontvangstbevestiging even terug klikken en weer terug bij af!
Ook ik blijk niet de enige te zijn.
Ik maak me niet druk meer, morgen weer een dag….
Wel vervelend.
Ik heb ook de melding “end of file or no input” gekregen. Morgen ga in verder…
nou ik ga nog een paar keer proberen , neem er een borrel bij en zie wel. Maar dit is wel een rampje. Moet ik me de komende uren misschien dagen wel bezig houden met versturen.
Ik word echt helemaal stapelgek, ben er 2 keer half doorgekomen en loop dan weer vast. Doe niets anders dan de hele avond op die knop te klikken.
Volgens de helpknop in het programma moet je op een bepaalde knop in het venster afsluiten klikken, maar ik kab helemaal niet bij dat venster, grrrrrrrrr.
Woest word ik hiervan.
Blijf steeds hangen bij 37%, jullie ook? Soms is het heel spannend, dan duurt het langer voor ik de foutmelding krijg…Dan denk je: ja, toe maar…….en dan weer de totale afknapper!
Het is toch een drama!
Wat een amateuristische bende bij de belastingdienst.
Na vele malen geprobeerd te hebben en gefrustreerd te zijn tot en met ben ik blij dat het blijkbaar een storing is, alleen ben ik niet blij met het feit dat ik NERGENS iets verder lees of ze denken hoe dit op te lossen. Leuker kunnen ze het wél maken, makkelijker ook!
Uw schadeclaims wegens gederfde tijd kunt u hier indienen:
Directeur-Generaal Belastingdienst
Drs. P.W.A. Veld
Korte Voorhout 7
Postbus 20201
2500 EE Den Haag
Ze zijn altijd heel coulant en royaal bij het vergoeden van de schade.