Telecomfabrikant Nokia en de stichting Jong Ondernemen dagen honderd mbo-studenten uit tijdens het evenement Innovation Camp. De studenten moeten een oplossing bedenken voor een strategisch vraagstuk, bedacht door Nokia. Welk probleem dat is, maakt het telecombedrijf nog niet bekend. ‘Waarschijnlijk heeft het iets met mobiele applicaties of mobiele telefonie te maken', zegt woordvoerder Karina Bliek van Stichting Jong Ondernemen.
Het Innovation Camp is een initiatief van Stichting Jong Ondernemen en Nokia. Tijdens het dagevenement leren de studenten wat er komt kijken bij bedrijfskundige of strategische vraagstukken en hoe ze hiermee om moeten gaan.
In de ochtend spreekt trendwatcher Richard Lamb. In de middag nemen de studenten deel aan de activiteit van Nokia. Aan het einde van de dag kiest een vakjury op basis van presentaties het beste idee. Het is nog niet bekend of en welke prijs de winnaar krijgt.
Ondernemerschap
Nokia zegt met het Innovation Camp ondernemerschap bij jongeren te willen prikkelen. ‘Jongeren zien geen belemmeringen en zijn daardoor erg creatief. Dat biedt interessante perspectieven. Het geeft ons de kans om hen te confronteren met vraagstukken en hun oplossingen en visie hierop te horen.'
Het evenement vindt plaatst op 14 april in de Van Nelle Ontwerpfabriek in Rotterdam.