Rackspace, leverancier op het gebied van hosting en cloud computing introduceert Rackspace Media Services. Hiermee hebben bedrijven in de mediabranche een infrastructuur tot hun beschikking waarmee zij hun content direct online aan de consument kunnen distribueren.
Websites van artiesten en mediabedrijven worden complexer met eCommerce-functionaliteit, user generated content, social media en maatwerkapplicaties. Hierdoor wordt de online distributie van mediacontent en de promotie van concertkaarten vaak uitbesteed aan derden waardoor zowel de bedrijven als artiesten inkomsten mislopen.
Rackspace Media Services biedt een flexibele, open source- architectuur met een schaalbaar platform. Media- en muziekbedrijven kunnen daarmee beter tegemoetkomen aan eisen van consumenten en moeiteloos pieken in het netwerkverkeer verwerken. Daarnaast biedt Rackspace Media Services de mogelijkheid winst te maximaliseren door kosten te besparen. Het support-team van Rackspace zorgt hierbij voor continue ondersteuning en monitoring van het platform.
"Muzieklabels en mediabedrijven focussen zich van oudsher op activiteiten die niet op het IT-vlak liggen en hebben hun distributiesystemen daarom grotendeels uitbesteed aan andere partijen", zegt Brian Garvey, Country Manager Rackspace Benelux. "Wij geven deze labels en organisaties met Rackspace Media Services de vrijheid om de ondersteuning van hun processen anders in te richten. Hiermee komen zij beter tegemoet aan de behoeften van zowel de artiesten als hun fans."