Aia Software, producent en leverancier van het ITP Document Platform, gaat haar marktaandeel in de Verenigde Staten het komende jaar sterk uitbreiden. Om dit te bereiken zet het bedrijf in op de uitbreiding van het partnernetwerk. Bij de succesvolle introductie in de UK de afgelopen periode was partnering ook een belangrijke basis voor groei. Aia Software stelt zich ten doel de omzet in de Verenigde Staten het komende jaar te verdubbelen.
"In 2009 is Aia Software uitgeroepen tot Strong Performer voor Interactive Output in de Forrester Wave: Document Output For Customer Communications Management. Dit heeft geleid tot veel belangstelling voor het ITP Document Platform in de Verenigde Staten", stelt Jeroen Huinink, Business Partner Manager bij Aia Software. "Om het netwerk in de Verenigde Staten verder uit te breiden, zijn wij actief op zoek naar OEM-partners en resellers die producten of diensten leveren op het gebied van documenten of customer communication management. ITP is voor hen een ideale toevoeging om de vraag van klanten naar interactieve output-mogelijkheden te kunnen beantwoorden. Daarnaast willen we ons ISV-netwerk uitbouwen om onze positie nog verder te versterken. ISV-partners leveren oplossingen voor een bepaalde verticale markt, zoals bijvoorbeeld verzekeringen of leasing, en leveren ITP mee als OEM-component. Naast het uitbouwen van het ISV-netwerk is onze doelstelling voor 2010 om in de Verenigde Staten te starten met twee of drie OEM-partners en twee of drie resellers en een omzetverdubbeling te bereiken."
Om potentiële partners en klanten kennis te laten maken met Aia Software en het ITP Document Platform spreekt Jeroen Huinink op vrijdag 19 maart tijdens The 2010 Global Document Conference & Vendor Forum van Xplor. Tijdens zijn presentatie gaat hij onder andere in op de stijgende waarde en het belang van documenten voor optimale klantcommunicatie. The 2010 Global Document Conference & Vendor Forum wordt gehouden in het TradeWinds Island Grand Hotel and Conference Center in Tampa Bay, Florida van 17 tot en met 19 maart 2010.
Succes in de UK in 2009
In 2009 had Aia Software haar pijlen gericht op groei in de UK. Het bedrijf zag de omzet in Groot-Brittannië nagenoeg verdubbelen. Daarnaast steeg het klantenbestand met 26 procent en wist Aia Software haar aanwezigheid in belangrijke sectoren, waaronder de Londense verzekeringsmarkt, verder te versterken. Het partnernetwerk vormde een belangrijke bijdrage aan dit succes en was verantwoordelijk voor het binnenhalen van een aantal nieuwe contracten.
"Een groot succes was onze verhoogde marktpenetratie in de Londense verzekeringsmarkt", aldus Paul Dirven, CEO van Aia Software. "De productontwikkelingen werden bekrachtigd met enkele nieuwe spraakmakende contracten die ons marktaandeel hebben vergroot. De erkenning van de groeiende status van Aia Software bleek uit een uitnodiging om deel te nemen aan het samenwerkingsverband London Market Network van Microsoft. Na het succes in de UK hebben wij besloten ons nu te richten op groei in de Verenigde Staten, waar we het in de UK behaalde succes willen evenaren of zelfs overtreffen."