Woningcorporatie Mitros heeft voor de vernieuwing van zijn it DSA Vision en Info Support geselecteerd. De Utrechtse corporatie heeft het Empire-pakket van DSA Vision uitgekozen als primair systeem. Empire vervangt Wocas/X van Centric. Info Support legt een nieuwe technische infrastructuur aan.
Mitros is een corporatie met zo'n dertigduizenden woningen in Utrecht en Nieuwegein. De instelling startte een meerjarentraject voor de vernieuwing van zijn ict. Een van de doelen is het verbeteren van de stabiliteit van de applicaties, zodat gebruikers meer tevreden zijn, en de klantgerichtheid en de bedrijfsvoering worden verbeterd. Ook wil Mitros de ict-kosten (tco = total cost of ownership) verlagen, onder andere door vermindering van het aantal applicaties en leveranciers.
Het project is opgedeeld in verschillende tranches. De eerste tranche start met de vervanging van het huidige primaire systeem Wocas/X door Empire van DSA Vision uit Hoofddorp en het aanleggen van de technische infrastructuur door middel van een Enterprise Service Bus. Voor dit laatste is Info Support uit Veenendaal aangetrokken.
Gold Partners
In het selectietraject heeft Mitros naar alle grote corporatieoplossingen gekeken, waaronder de op SAP-gebaseerde module. De keuze viel op Empire van DSA Vision, gebaseerd op de Microsoft Dynamics NAV-Advanced Management (AM)-omgeving. DSA Vision bedient zowel woningcorporaties als commercieel vastgoedpartijen.
DSA Vision en Info Support zijn beide 'Gold Certified Partners' van Microsoft. De bedrijven hebben eerder met elkaar samengewerkt bij Woonbron. Voor deze Rotterdamse woningcorporatie ontwikkelde Info Support de 'Corporatie Service Bus' en integreerde dit 'elektronisch postkantoor' met onder meer Empire.