Signet, een internet service provider gericht op de zakelijke markt, nodigt de door KPN in de steek gelaten business partners uit zich bij Signet te melden voor een kennismaking met het bedrijf en het partner programma.
Afgelopen week maakte KPN door middel van een brief aan een groot aantal business partners bekend de samenwerking eenzijdig op te zeggen. KPN meldde dat deze partijen vanaf nu kunnen inkopen bij de daarvoor aangestelde dealers of zich kunnen richten op andere providers.
Peter Bekkers, directeur van Signet, ziet hierdoor nieuwe kansen voor de ex-business partners van KPN: "Wij bieden namelijk niet alleen diensten over een KPN-netwerk, maar ook over een dsl-netwerk van BBned. We hebben aanbod op acht open glasvezelnetwerken, waardoor wij voor elk bedrijf (met meerdere vestigingen) een (vpn-) verbinding kunnen leveren. Daarnaast bieden we voice-over-ip-diensten aan. Het grote verschil met KPN is dat wij juist willen samenwerken met onze partners. Het voordeel voor de partner is dat wij, in tegenstelling tot KPN, geen omzet- en afnameverplichting stellen. Ik hoop dat een grote groep dealers geïnteresseerd zal zijn in een nadere kennismaking met Signet."