SDL, speler in Global Information Management Solutions, rapporteert voor haar Web Content Management Solutions Divisie een wereldwijde omzetgroei van 22 procent over het financiële jaar 2009.
De solide resultaten werden behaald ondanks de economische recessie en tonen duidelijk een ongehinderde toename van het belang dat ondernemingen hechten aan wereldwijde webmarketing. Het Web Content Management platform SDL Tridion heeft ook in deze economisch uitdagende tijd, zijn vermogen bewezen om klanten te helpen met het online bouwen, verstevigen en beheren van hun merken.
Voor de SDL Web Content Management Solutions Divisie werd 2009 gekenmerkt door een serie van belangrijke productlanceringen:
· In juni lanceert de SDL Web Content Management Divisie haar nieuwe vlaggenschip SDL Tridion 2009. SDL Tridion 2009 is een Unified Online Marketing Suite die een totaaloplossing biedt voor end-to-end interactie met klanten. Het platform biedt marketingmanagers de mogelijkheid volledig geïntegreerde campagnes op te zetten en uit te voeren met toepassingen voor klantenbeheer, interactie met klanten, marketingactie via meerdere kanalen en web content management.
· In september introduceert de divisie Safeguard, een instrument waarmee automatisch websites worden gescand op eventuele conflicten met zoekmachine optimalisatie, gebruiksvriendelijkheid, toegankelijkheid, branding en regelgeving.
· In oktober werd SiteEdit gelanceerd. Deze vernieuwde versie van het in-context website redactie-instrument van SDL Tridion, biedt niet-technische gebruikers de mogelijkheid om zonder verdere kennis van de systemen, de websites aan te passen.
· In november ten slotte vond de lancering van WebForms plaats. Met de vernieuwde versie van WebForms worden zakelijke gebruikers in staat gesteld om online formulieren te creëren waarmee eenvoudig en snel gerichte interactie met bezoekers tot stand kan worden gebracht, waardoor de klantenervaring aanzienlijk rijker wordt.
De software van de SDL Web Content Management Solutions divisie werd door zowel analisten als de vakpers zeer enthousiast beoordeeld. In juni 2009, wijst vooraanstaande Amerikaanse industrie analist Forrester SDL Tridion in haar rapport "The Forrester Wave: Web Content Management For External Sites, Q2, 2009"aan als leider in Web Content Management voor externe sites. Deze eer kreeg in augustus vervolg met "Gartner’s Magic Quadrant for Web Content Management", waarin SDL Tridion wordt gepositioneerd als leider in zijn vakgebied. In september bestempelt het vooraanstaande technologie vakblad, "KMWorld", SDL Tridion als een trendzettend product.
"2009 was voor onze divisie een jaar van belangrijke productlanceringen, financieel succes en duidelijk bevestiging vanuit de industrie" zegt Jan Jaap Kolleman, CEO van de SDL Web Content Management Solutions Divisie. "Voor een bedrijf dat al meerdere jaren leider is, is een groei van 22 procent in één jaar, een geweldige prestatie. Onze groeiresultaten laten duidelijk zien dat wij absoluut het beste WCM-systeem aanbieden, waarmee ondernemingen op hun beurt de ideale webervaringen kunnen bieden aan hun klanten in alle online kanalen.