Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van IT- en documentmanagement oplossingen, lanceert vandaag een webgebaseerd Enterprise Content Management-platform onder de naam ‘’Online Diensten van Ricoh’.
Dit nieuwe ECM-platform wordt aangeboden als Software as a Service, en is ontwikkeld in samenwerking met SpringCM, leverancier van webgebaseerde ECM-oplossingen. Online Diensten van Ricoh geeft dossiermanagement een centrale rol in de organisatie, wat de workflow binnen bedrijven vele malen efficiënter maakt. Online Diensten van Ricoh zorgt voor een betere documentatie, uitvoering, bewaking en rapportage van de processen die gekoppeld zijn aan het vastleggen van alle bedrijfsinformatie. Het nieuwe ECM-platform is volledig ontwikkeld voor gebruik via internet en altijd en overal beschikbaar via elke webbrowser.
Ricoh heeft uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van het stroomlijnen en beveiligen van ongestructureerde informatie binnen ondernemingen. Nu legt het bedrijf zich ook toe op ECM-Saas-oplossingen. Het opbergen en terugvinden van dossiers bij organisaties met meerdere vestigingen zijn vaak omslachtig en tijdrovend. Met Online Diensten van Ricoh worden alle soorten documenten, zoals urenregistraties, cliëntgegevens, declaraties of contractuele afspraken, verzameld in één dossier, dat digitaal opgeslagen wordt en alleen opgevraagd kan worden door de verantwoordelijke medewerker. Hiermee worden administratieve lasten en kosten verlicht. Het nieuwe ECM-platform maakt het tevens mogelijk dat organisaties eenvoudig voldoen aan wet- en regelgeving die bewaarplicht en inzage van werknemers- en sollicitantendossiers vereisen.
Afdelingen die te maken hebben met salaris- of HR-gegevens, maar ook organisaties die werken met patiëntendossiers of cliëntendossiers, hebben baat bij dossiermanagement waarbij het mogelijk is dat medewerkers van verschillende vestigingen eenvoudig online kunnen samenwerken en informatie kunnen delen. Organisaties met verschillende afdelingen werken regelmatig in dezelfde dossiers. Deze afdelingen maken gebruik van eigen specifieke systemen en documenten en willen deze werkwijze en workflow intact houden. Met Online Diensten van Ricoh is het mogelijk dat werkprocessen onveranderd blijven, terwijl de efficiëntie van digitale dossiers zorgen voor werkdrukvermindering en snellere toegang tot informatie.
Allard van Veelen, Product Marketeer bij Ricoh: "Dankzij de samenwerking met SpringCM hebben we een prachtige oplossing ontwikkeld die aansluit bij de eisen van deze tijd. Het digitaliseren van dossiers maakt het voor alle betrokkenen eenvoudig om inzicht en transparantie te realiseren. Daarnaast is het voordeel van de SaaS-oplossing dat deze zeer snel geïmplementeerd kan worden in bestaande bedrijfsprocessen, terwijl eindgebruikers zich geen zorgen hoeven te maken over installatie, onderhoud of beheer van de software, wat hoge project- en ICT-kosten vermijdt."