Om de onderlinge samenwerking van zijn 29.000 medewerkers te verbeteren, brengt de Nederlandse chipfabrikant NXP zijn unified communications-diensten onder bij Orange Business Services. De twee bedrijven hebben daartoe een overeenkomst voor drie jaar gesloten. De dienstverlener heeft inmiddels de helft van de gebruikers gemigreerd naar een omgeving die door Orange wordt beheerd en ondersteund.
NXP heeft vestigingen in meer dan dertig landen. Voor de fabrikant is het belangrijk dat medewerkers op verschillende locaties effectief kunnen samenwerken. Door het bundelen van de communicatiediensten hoopt de chipleverancier bovendien kosten te besparen. De bedrijven werkten de afgelopen tijd al samen. De goede ervaringen gaf NXP het vertrouwen om nu ook de bedrijfskritische dienst aan Orange uit te besteden.
De gekozen oplossing voor unified communications biedt het personeel via één enkele gebruikersclient toegang tot en controle over hun communicatiediensten. Die diensten bestaan uit webconferencing, instant messaging (chatforum) en presence (waarin de beschikbaarheid wordt getoond en geregeld). Later worden audio- en videoconferencing toegevoegd. NXP gebruikt Managed Microsoft Office Communications.