Van te voren had Deutsche Messe AG ingezet op zo'n 400.000 bezoekers voor de CeBIT 2010 in Hannover. Dat zijn er uiteindelijk circa 334.000 geworden. Toch spreekt de beursorganisator van een groei, omdat de editie van dit jaar een dag korter was dan de CeBIT 2009. Volgend jaar vindt de grootste ict-beurs ter wereld plaats van 1 tot en met 5 maart.
Op CeBIT 2010 waren 4.157 bedrijven uit 68 landen vertegenwoordigd. De editie van 2009 telde circa 4300 exposanten. Volgens de beursorganisator Deutsche Messe AG steeg het bezoekersaantal (334.000) met 3,7 procent in vergelijking met de CeBIT 2009 (aantal bezoekers: 360.000), die een dag langer duurde. Een op de vijf bezoekers kwam van buiten Duitsland. Het aantal Amerikaanse bezoekers daalde, maar het aantal uit Azië steeg. Volgens Ernst Raue, directielid van de beursorganisator, speelt de CeBIT nog steeds een grote rol als plek om deals definitief te maken en projecten op te starten. Hij beweert dat op de afgelopen editie van de vakbeurs voor ruim tien miljard euro is gehandeld.
De beursorganisatie moet er aan trekken om het evenement aantrekkelijk te houden voor zakelijke bezoekers en exposanten. Zo ligt de nadruk steeds meer op verticale thema's, gericht op speciale doelgroepen uit de branche. Exposanten kunnen eigen activiteiten opzetten, zoals SAP, dat klantendagen organiseerde onder de naam World Tour. Ook was er dit jaar voor het eerst een paviljoen voor chief information officers (cio's).
Daarnaast wil CeBIT meer zijn dan het imago van een handelsbeurs. Het sociale randgebeuren kreeg meer aandacht. Dat betekende feesten, borrels, muziekoptredens, websnufjes en hardloopwedstrijden.