Storage- en informatiebeheerspecialist EMC laat zijn vijf midmarket account managers en drie inside sales medewerkers nauwer samenwerken met de partners. Zo moeten partners meer ondersteuning krijgen bij de verkoop en marketing van EMC’s oplossingen in de midmarket.
Volgens Willem van de Mark, district manager midmarket bij EMC Nederland, richt zijn bedrijf zich meer op de partners. "Hierbij helpen account managers van EMC de partners bij het ondersteunen en behouden van hun klanten en zorgen ze voor bredere verkoop van nieuwe EMC-oplossingen, zoals unified storage en oplossingen voor back-up & recovery, waaronder de deduplicatie-oplossingen van het overgenomen Data Domain." Alle partners die actief zijn in het mkb-segment worden ondersteund door de interne account managers. Volgens Van der Mark hebben partners zoals Comparex, Telindus-ISIT en Dataman enthousiast gereageerd.
Michel Schrok, channel manager EMC Nederland, vervolgt: "EMC streeft ernaar meer indirect te verkopen. In 2008 verliep 70 procent van onze handel indirect; in 2009 was dat meer dan 70 procent, en in de midmarket 100 procent. Bij sommige klanten hebben we een ‘direct touch’, maar we leveren altijd via partners. Een interessant product voor partners is de deduplicatiesoftware van het overgenomen Data Domain, dat in de loop van 2010 in EMC wordt geïntegreerd."
Schrok zegt verder dat alle EMC Velocity-partners nu Data Domain, dat verkrijgbaar is via distributeurs Copaco en Magirus, kunnen verkopen. Dat geldt ook voor partners die veel storage verkopen van HP, IBM en NetApp; zoals E-Storage, PQR en Databasement.