ODS2, softwareleverancier van op het gebied van Field Marketing, Order Management en Direct Sales Support Software, maakt bekend dat het een strategische samenwerkingsovereenkomst heeft gesloten met Omnigroup, een organisatie die commercieel personeel levert voor flexibele salesforces. ODS2 en Omnigroup slaan de handen ineen om de nieuwe Direct Sales Support Software (DSSS) te vermarkten. Het doel van beide partijen is het realiseren van een duidelijke kwaliteitsimpuls in de door-to-doormarketing.
Deur-tot-deurverkoop wint snel aan populariteit doordat de acquisitie via telemarketing steeds meer aan banden wordt gelegd, getuige ook de impact van het Bel-me-niet-register. In tv-uitzendingen als die van Kassa komt deur-tot-deur-verkoop herhaaldelijk negatief in het nieuws; agressieve verkopers, intimidatie en leugens lijken meer regel dan uitzondering te zijn. ODS2 speelde hierop in door het ontwikkelen van DSSS dat deur-tot-deur-verkoop ondersteunt en het uit het schemergebied haalt. Edwin Poorthuis, CEO van ODS2: ‘Onze Field Marketing Software ligt aan de basis voor de nieuwe Direct Sales Support Software. Door samen te werken met Omnigroup, een intermediair tussen opdrachtgever en consument op het gebied van deur-tot-deur-verkoop, koppelen we eerstehands informatie uit de praktijk aan onze jarenlange ervaring in softwareontwikkeling. Het resultaat is een oplossing die het beste van twee werelden verenigt.’
Met kwaliteit een voet tussen de deur
Remko Hol, directeur van Omnigroup: ‘Omnigroup stelt zich voortdurend ten doel om kwaliteitsimpulsen in haar de direct sales-activiteiten te bewerkstelligen. Wij waren al een tijd op zoek naar een automatiseringsslag. Er was behoefte aan een compleet en geavanceerd systeem waarmee bedrijven alle verkoopbevorderende face-to-face-advies en -salesactiviteiten optimaal en real-time kunnen plannen, monitoren en analyseren. En zo’n systeem hebben we nu gevonden. De verkoopactiviteiten van deur-tot-deurmarketeers worden met ondersteuning van de nieuwe software transparant en meer doelgericht. Het biedt opdrachtgevers onderbouwde sturingsmogelijkheden en betere controle op wat er in het veld gebeurt. Daarnaast automatiseert de software een groot gedeelte van de administratieve handelingen die voorheen handmatig verwerkt dienden te worden. Een belangrijk winstpunt is dat de consument met de nieuwe software eveneens een betere bescherming geniet. Ook voor de consument worden verkoopactiviteiten inzichtelijker, beter controleerbeer en herroepbaar.’ De Direct Sales Support Software garandeert data-integriteit en kan volledig worden ingericht naar de wensen en eisen van de opdrachtgever.
Samenwerking formeel bekrachtigd
Omnigroup en ODS2 maken bekend dat zij vandaag een strategische samenwerkingsovereenkomst hebben gesloten gericht op het gezamenlijk bedienen van de direct sales-branche. Poorthuis: ‘Door de intensieve samenwerking bieden wij onze klanten vanuit verschillende invalshoeken hoogwaardige kennis en ervaring. De samenwerking zal vooral in het teken staan van het vermarkten van de software en het bedienen van de markt vanuit het oogpunt van kwaliteit. Omnigroup heeft al een groot aantal opdrachtgevers waarvoor onze oplossing van flinke toegevoegde waarde kan zijn.’