De client-server oplossing VoxTrack Enterprise stelt bedrijven in staat om alle gevoerde gesprekken met de mobiele telefoon op te nemen (recording) en te archiveren. VoxTrack Enterprise is een Symbian-applicatie, compatibel met S60 (derde en vijfde generatie) Nokia-telefoontoestellen.
Opgenomen en gearchiveerde gesprekken kunnen met een gebruikersnaam en wachtwoord via de webbrowser snel en eenvoudig teruggezocht en geluisterd worden. Het terugzoeken kan geschieden op basis van gebelde nummers, het nummer welke gebeld is, datum, tijd, tijdsperiode, lengte van het gesprek en of het een binnenkomend op uitgaand gesprek is geweest.
Rechten-beheersysteem
VoxTrack voorziet bedrijven om hun volledige organigram in het systeem te plaatsen. Bedrijven kunnen hiermee overzicht hebben van alle recordings, niet alleen per mobiele telefoon (per gebruiker) maar ook per afdeling. Ook beschikt het over een uitgebreid rechten-beheersysteem. Zo kan er ingesteld worden dat bijvoorbeeld een manager alle gearchiveerde gesprekken mag terugluisteren, dat medewerker 1 uitsluitend zijn eigen gesprekken mag terugluisteren en medewerker 2 zijn eigen gesprekken plus de gesprekken van bepaalde collega's. VoxTrack biedt verder de gebruiker (mits deze daartoe geautoriseerd is) ook de mogelijkheid om de gearchiveerde gesprekken te downloaden naar zijn pc om deze vervolgens als geluidsbestand te e-mailen.
Werking
Op de mobiele telefoon wordt een kleine client applicatie geïnstalleerd. Na deze installatie neemt de mobiele telefoon automatisch alle gesprekken op. Nadat een telefoongesprek is beëindigd start de telefoon een gprs- of umts-verbinding met de server waarnaar hij de recording wegschrijft. In geval er tijdelijk geen gprs- of umts-verbinding mogelijk is, wordt het opgenomen geluidsfragment encrypted op de telefoon bewaard. Zodra er wel weer een verbinding mogelijk is, wordt de file alsnog naar de server gezonden.