Traditionele resellers moeten zo snel mogelijk hun verkoopmodel veranderen en richten op SaaS, cloud computing, web 2.0 en mobility oplossingen. Zoniet, dan is hun een kort leven beschoren.
Dit meldt John Ganz, chief research officer bij onderzoeksbureau IDC. Traditionele resellers moeten zo snel mogelijk hun verkoopmodel veranderen en richten op SaaS, cloud computing, web 2.0 en mobility oplossingen. Zoniet, dan is hun nog een kort leven beschoren. Ze moeten volgens IDC wel veranderen omdat de markt is veranderd door de combinatie van de economische crisis en de komst van nieuwe it-technologie.
Terug naar het ‘business as usual’ model is geen optie. Resellers moeten juist nieuwe technologie oppakken, commercieel verpakken en verkopen. Dat zal vruchten afwerpen als de economie weer aantrekt aldus Ganz. Doordat klanten steeds meer naar kosten kijken en krappe budgetten hebben moeten resellers meer ‘pay-as-you-go’-modellen aanbieden, dat betekent dat de reseller een dienstverlener moet worden met een aanbod van aantrekkelijke services.
Deze nieuwe services bestaan onder andere uit SaaS, cloud computing, mobility en web 2.0 waarmee bedrijven betere zaken willen doen en een intelligente economie stimuleren.