Infor heeft een deel van zijn financiële servicecentrum overgebracht naar India. Het betreft de verwerking van bulktransacties voor het bedrijf, zoals declaraties van medewerkers. In Nederland hebben daardoor 21 medewerkers hun baan verloren. Zo’n 45 medewerkers blijven werkzaam in het administratieve centrum in Barneveld.
Eind 2006 kondigde Infor aan in Barneveld een ‘financial shared service center’ te openen. Samen met eenzelfde soort centrum in het Engelse Birmingham regelden de medewerkers de financiële zaken van de bedrijfssoftwareleverancier in Europa.
In het kader van een consolidatietraject heeft Infor besloten een deel van de werkzaamheden naar India te verplaatsen. Daarbij gaat het om de transacties in hoog volume, vertelt Benoit de la Tour, directeur Infor EMEA. ‘Denk aan declaraties. In Europa werken zo’n 3100 mensen die elke twee maanden een verzoek krijgen om hun eventuele declaraties in te dienen. De verwerking ervan laten we voortaan in India uitvoeren. Daarmee kunnen de kosten verlagen.’
Schrappen
Door deze beslissing verliezen 21 mensen hun baan bij het financiële servicecentrum van Infor in Barneveld. Veertien daarvan waren vaste medewerkers; zeven inhuurkrachten. Volgens De la Tour wordt bekeken of deze mensen intern kunnen worden herplaatst. Zo’n 45 medewerkers blijven werkzaam bij dit onderdeel in Barneveld. ‘We blijven lokale expertise nodig hebben om werknemers, klanten en partners te ondersteunen met financiële zaken die met Infor te maken hebben.’
Bij de centra in Barneveld en Birmingham werkten ruim tweehonderd man. Ook bij de locatie in Birmingham verdwijnen er banen omdat er werk naar India wordt overgeheveld. Daar blijt zo’n honderd man aan het werk.