Etailer Take it Now, dat onlangs zijn tienjarig bestaan vierde, heeft zijn omzet in 2009 meer dan verdubbeld ten opzichte van 2008.
In het vierde kwartaal van 2008 introduceerde Take it Now zijn nieuwe website. Enkele maanden daarna steeg de omzet met 95 procent. De omzet was in 2008 1,532 miljoen euro en in 2009 was deze 3,354 miljoen euro. Zowel het aantal klanten, de gemiddelde besteding, als het aantal terugkerende klanten is hoger dan vorig jaar.
Vertrouwen belangrijker dan prijs
‘In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken is niet prijs, maar vertrouwen voor online kopers de belangrijkste reden om voor een bepaalde leverancier te kiezen’, aldus Serge Winsser, commercieel manager van Take it Now. ‘Reviews bij de verschillende vergelijkingssites worden door Trustpilot vertaald in de zogenaamde Trustscore. Deze score is een gewogen som van alle klantbeoordelingen over Take it Now. De Trustscore van Take it Now is het afgelopen jaar verbeterd van een 7,3 tot een 8. (http://www.trustpilot.nl/review/www.takeitnow.nl). Wij volgen de Trustscore nauwlettend. Indien nodig nemen we maatregelen, want tevreden klanten zijn ons bestaansrecht. Gezien de overgrote meerderheid aan positieve winkelbeoordelingen doen we het uitstekend, maar we blijven streven naar een score van 100 procent."