Onlangs reikte AccountView zijn jaarlijkse Partner Awards uit. Veel van de prijswinnaars van vorig jaar zetten ook in 2009 weer de beste prestaties neer en zagen dit door AccountView beloond met een award, meldt de leverancier in een persbericht.
De snelste groeier in 2009 was Utilize Business Solutions, dat een jaar eerder eveneens in die hoedanigheid in de prijzen viel. Nieuw dit jaar waren de doelgroepen-awards: de Projecten en Uren Award 2009 en de Accountancy Award 2009 werden respectievelijk gewonnen door Databas en ASC Groep.
ASC Groep, met vestigingen in Veenendaal, Amsterdam en Eindhoven, mag zich voor de zevende achtereenvolgende keer Expert Center van het Jaar noemen. ASC bleek in staat zijn positie te prolongeren en zijn omzetdoelstellingen te behalen, ondanks een sterk gedaalde softwaremarkt waarin sommige leveranciers hun omzet met 25 procent zagen teruglopen. De prestaties van snelste groeier Utilize Business Solutions uit Amersfoort laten zich allerminst door de laagconjunctuur beïnvloeden. Utilize realiseerde in 2009 een omzetstijging van maar liefst 35 procent.
Drive naar klanttevredenheid
Het Rijswijkse About Software is er voor de derde keer in geslaagd de hoogste klanttevredenheid bij implementaties te realiseren en sleepte werderom van Implementatiepartner van het Jaar in de wacht. De wisseltrofee mag nu definitief mee naar huis. ‘De enorme drive van About Software en de mate waarin het bedrijf zijn afspraken nakomt, dragen in belangrijke mate bij aan de hoge waardering van klanten. Daarnaast heeft About Software een excellent opleidingsprogramma dat de kwaliteit van de dienstverlening hooghoudt, ook bij nieuwe medewerkers.’
Focus op doelgroepen loont
De nieuwe doelgroepen-awards worden door AccountView toegekend aan de hand van het gemiddelde van in totaal tien scores die klantenloyaliteit, klanttevredenheid, focus, kwaliteit, leadgeneratie en afzet meten binnen een product-marktcombinatie.
Het Amsterdamse Databas kreeg de Projecten en Uren Award 2009 toegekend. Databas behaalde de hoogste score binnen de product-marktcombinatie zakelijke dienstverlening en consultancy. ‘Databas beschikt met een breed klantenbestand over een grote expertise op het gebied van project- en urenadministratie en is goed thuis in de consultancy en zakelijke dienstverlening.’
Expert Center van het Jaar ASC Groep mocht de Accountancy Award 2009 in ontvangst nemen. ‘ASC heeft een sterke focus op accountancy en doet veel voor de sector. Zo slaagde ASC er in het afgelopen jaar in om AccountView’s nieuwe Samenstel-assistent als beste in de markt te zetten. Met Samenstel-assistent zijn accountants in staat sneller en gemakkelijker aan klanten te rapporteren. AccountView introduceerde met deze oplossing een nieuwe manier van werken in de accountancy.’
‘Het is niet toevallig dat Databas en ASC ook in het crisisjaar 2009 goede prestaties neerzetten en een gelijkblijvende of groeiende omzet realiseerden. Dat heeft alles te maken met hun specialisatie. Door je op specifieke doelgroepen te richten, is het mogelijk klanten beter te bedienen en hun tevredenheid te verhogen. Ze worden ambassadeurs, die nieuwe klanten aandragen en zo voor een sneeuwbaleffect zorgen. Op die manier verkoop je makkelijker en blijven je marketingkosten relatief laag. Vanuit AccountView proberen we doelgroepspecialisatie te stimuleren, door leads aan partners toe te wijzen op basis van hun focus en ze op hoog niveau te trainen als gespecialiseerde business consultants’, aldus Casper Haspels, commercieel directeur van AccountView.