Ton Serné, voorheen directeur van HP ProCurve Benelux, start zijn eigen channel marketing bedrijf SCM. Deze bundelt 30 jaar marketing-ervaring in resellerkanaal, aldus Serné
Per 11 februari 2010 zal Serné Channel Marketing (SCM) actief zijn in het opzetten en optimaliseren van reseller-channels voor de high-tech industrie. Het gehele traject van marktverkenning via strategiebepaling tot en met de implementatie van de strategie wordt door SCM geleverd.
De doelgroep bestaat uit fabrikanten en importeurs in de ICT branche. Een brede kring van partners, zoals Nazca, GP International, Hollanders Management Advies, en Paridaens Prodesse, completeert het aanbod van diensten, welke modulair aan de afnemers worden aangeboden.
SCM heeft ruim 30 jaar ervaring in Channel development. Grote én kleine leveranciers van technisch hoogwaardige producten kunnen gebruik maken van de kennis en ervaring bij SCM en zijn partners om snel een succesvol resellerkanaal te ontwikkelen, aldus Serné. SCM richt zich op leveranciers van technologisch hoogwaardige producten in de B-to-B die hun weg vinden naar de eindgebruiker via reseller-channels. Ton Serné, oprichter en directeur van SCM: "Ik ben bijzonder verheugd dat ik mijn 30-jarige ervaring op dit gebied bij Hewlett-Packard nu met mijn eigen bureau kan inzetten. Er is juist in deze tijd grote behoefte aan deze expertise: de verkoopteams bij de leveranciers zijn meestal onderbezet, waardoor het opbouwen of optimaliseren van een reseller-kanaal onderbelicht wordt. SCM kan dat snel en doeltreffend voor hun doen. Veel pijnlijke dilemma’s achteraf kunnen voorkomen worden door goede overwegingen vooraf. Wij helpen daarbij."
Ton Serné vervolgt: "Waarom mislukken productintroducties? Niet omdat deze producten slecht waren, maar veelal door oorzaken die niets met het product zelf te maken hadden, welke wel voorkomen hadden kunnen worden. Denk hierbij aan onvoldoende afstemming van de betrokken disciplines, of mismatch tussen het resellerkanaal en doelgroep, of accountmanagers die onvoldoende geinformeerd zijn over de introductie.
Het lijkt zo voor de hand liggend, maar keer op keer gebeurt het weer."
Door zowel zijn technische opleiding (HTS-werktuigbouw) als zijn commerciele opleiding (Nijenrode) zegt Ton Serné zowel de taal van de technicus als van de commercialist te spreken. Hierdoor is hij een bruggebouwer tussen twee werelden die veelal niet zo makkelijk met elkaar communiceren.
Ton Serné hierover: " Ik noem mezelf Technisch-Commercieel Strateeg want dat geeft precies aan wat ik doe."
Oprichter Ton Serné heeft bij Hewlett-Packard meegewerkt aan productintroducties van meerdere topproducten zoals de LaserJet en DeskJet printers in Europe, SureStore CD-writers en de eerste generaties wide-format DesginJet printers. Uiteindelijk was hij Country manager voor HP ProCurve Networking in de Benelux.
Serné Channel Marketing maakt deel uit van een ruime kring van onafhankelijke consultants welke de scope van het aanbod verbreden. Denk hierbij aan disciplines zoals marketing (textwriter, art-direction), public relations, human resources, sales management, personal coaching en internet marketing.
De diensten van SCM worden modulair aangeboden. Afnemers kunnen kiezen uit elke willekeurige combinatie. De modules zijn opgebouwd volgens een logische volgorde van beslissingsstappen, en kunnen naar wens aangepast worden. Meer informatie staat op www.sernecm.nl.