UNIT4 introduceert UNIT4 Multivers Service Manager, software waarmee ondernemingen uit het midden- en kleinbedrijf hun serviceafdeling en beheer van onderhoudscontracten kunnen optimaliseren. Uit een inventarisatie van de bedrijfssoftwareleverancier kwam naar voren dat veel ondernemingen uit het mkb de service- en onderhoudsadministratie nog op papier bijhouden, maar hierin wel een automatiseringsslag willen maken.
UNIT4 Multivers Service Manager geeft inzicht in lopende onderhoudscontracten, ondersteunt in het inroosteren van storingen en uit te voeren (repeterende) onderhoud- of inspectiebeurten en in het afstemmen van het beschikbare gekwalificeerde personeel op de opdracht. Daarnaast biedt de oplossing inzicht in gekoppelde contractafspraken als looptijd, responsetijd, automatische prolongatie of stopzetting, werk- en tariefafspraken, prijsindexeringen en de vastlegging van de afgesproken factureermomenten.
Monteurs kunnen via een mobiel apparaat (zoals een PDA of smartphone) direct hun werkinstructies en -opdrachten raadplegen. Daarnaast kan de servicemedewerker zelf een nieuwe opdracht aanmaken, tussentijds opslaan en definitief maken. Bij de afmelding wordt meteen de bestede tijd en het eventueel verbruikte materiaal geregistreerd. Na een digitale handtekening van de klant vindt automatische bijwerking van de gegevens plaats, dus ook de interne urenregistratie per medewerker. Vervolgens is eenvoudig te factureren; per contract en installatie houdt UNIT4 Multivers Service Manager tevens automatisch digitale archiefdossiers bij.
UNIT4 Multivers Service Manager is ontwikkeld door Allinco Software, specialist in ERP-software voor project- en service organisaties. Allinco concentreert zich op de ondersteuning van het primaire bedrijfsproces van serviceverlenende bedrijven en heeft daartoe ook een strategische samenwerking met UNIT4.
UNIT4 Multivers Service Manager is te integreren met UNIT4 Multivers zodat er actueel inzicht is in de voorraad- en bestelgegevens, relatiebeheer en de financiële administratie. Ook is de software te integreren met MS Office.
Fred Loos, Sales- en Marketingmanager MKB bij UNIT4. "Service en onderhoud, al dan niet op contractbasis, is voor veel bedrijven een steeds voornamere bron van inkomsten. Bovendien kan een goede ondersteuning een belangrijke bijdrage leveren aan het onderscheidende vermogen en een hogere klanttevredenheid. Een reden temeer om de serviceafdeling zo optimaal mogelijk te organiseren en de processen te stroomlijnen. UNIT4 Multivers Service Manager kan hierin prima ondersteunen."